۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۳۰
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 84939049
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استان قزوین از نعمت کتابخانه مرکزی محروم است

۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۳۰
کد خبر: 84939049
استان قزوین از نعمت کتابخانه مرکزی محروم است

قزوین -ایرنا- مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان ‌قزوین گفت: استان قزوین تا امروز از نعمت کتابخانه مرکزی محروم است درحالیکه در شهرهایی مانند سنندج، یزد و مشهد شاهد خدمات گسترده و متنوع کتابخانه‌های مرکزی به اهالی حوزه کتاب و کتابخوانی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فاطمه محمدبیگی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین، افزود: در حال حاضر در کتابخانه‌های مرکزی کشور ۴۰ خدمت به کتابخوانان و علاقه‌مندان به کتاب ارائه می‌شود که متأسفانه استان از این نعمت محروم است.
محمدبیگی اظهار داشت: در حال حاضر تصویر گذشته از کتابخانه‌ها در ذهن عموم مردم تغییر کرده و کتابخانه‌ها از یک مکان مطالعه و اخذ کتاب به پایگاه‌های فعال اجتماعی و فرهنگی تبدیل شدند.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان ‌قزوین اضافه کرد: امروز شبکه کتابخانه‌های عمومی بعد از مدارس و مساجد بزرگ‌ترین شبکه فرهنگ عمومی در کشور هستند و به گروه‌های خاص از جمله سالمندان، مهاجران، نابینایان و ناشنوایان خدماتی ارائه می‌کنند.
وی افزود: متاسفانه در حال حاضر ۲۱ منطقه شهری استان ‌کتابخانه عمومی ندارد و ‌از خیران دعوت می‌کنیم که برای ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها در این مناطق و همچنین تعمیر کتابخانه‌ها در سایر نقاط به ما کمک کنند.
این مسوول افزود: امروز بیش از سه هزار و ۷۰۰ باب کتابخانه عمومی در سرتاسر کشور وجود دارد و ایران از نظر تعداد اعضای کتابخانه‌ها بعد از کشورهای ژاپن، چین و هند رتبه چهارم آسیا و در بین کشورهای جهان اسلام و همچنین منطقه خاورمیانه رتبه نخست را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha