دانش آموزان خراسان‌شمالی در کنگره سراسری قرآن کریم درخشیدند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: چهار دانش آموز مدارس سمپاد (استعدادهای درخشان) استان در"بیست و هفتمین" کنگره سراسری قرآن کریم خوش درخشیدند.

ابوالقاسم اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این کنگره سراسری در رشته‌های «قرائت»، «حفظ»، «حفظ ویژه» و «مفاهیم» قرآن کریم برگزار شد که در این کنگره چهار دانش‌آموز از خراسان شمالی موفق به کسب مقام های اول تا سوم رشته مفاهیم شدند.

وی افزود:"پریسا درستکار" و "فاطمه سعادت" از فرزانگان دوره دوم شهرستان شیروان مقام اول رشته مفاهیم را کسب کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین "نسیم تیمورزاده" از فرزانگان یک بجنورد مقام دوم و "فاطمه وحدانی" از فرزانگان یک بجنورد مقام سوم رشته مفاهیم را از آن خود کردند.

وی گفت: شناسایی و گزینش دانش‌آموزان برگزیده در رشته‌های مختلف قرآنی در مدارس سمپاد، تقویت انس با قرآن در دانش‌آموزان و توسعه و تقویت مهارت‌های سواد قرآنی از جمله اهداف برگزاری این کنگره به شمار می‌رود.

بیست و هفتمین کنگره سراسری قرآن کریم با حضور دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان در دوره‌های تحصیلی اول و دوم متوسطه در شهرستان گرگان برگزار شد.  

یکهزار و ۹۶۵ دانش آموز زیر نظر ۴۸۰ فرهنگی در مدارس سمپاد خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد؛ ۸۰۴ نفر در دوره اول متوسطه و مابقی در دوره دوم متوسطه تحصیل می کنند.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

 در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha