دفاع از منافع صنفی از اولویت‌های مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است

اردبیل-ایرنا-معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور دفاع از منافع صنفی را از اولویت‌های مهم سازمان راهداری عنوان کرد و گفت: برای حمایت از اصناف و رانندگان در تلاش هستیم در اسرع وقت بخشودگی جرائم و ارائه تسهیلات به رانندگان عملیاتی شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا، داریوش امانی در جلسه انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل ونقل کالا اردبیل از ارائه طرحی با هدف تشکیل صندوق رفاه اجتماعی در بخش حمل و نقل کشور خبر داد و افزود: با تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی تمامی مسائل رفاهی بخش حمل ونقل اعم از بیمه تکمیلی، برخورداری از وام و تسهیلات، کمک هزینه برای خرید لوازم و در کل بحث بیمه شدن رانندگان تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه تصویب این طرح رویداد بزرگی برای کمک به وضعیت رانندگان و بخش حمل ونقل است اظهار کرد: صنوف حمل ونقل بازوی قوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هستند و رانندگان با روحیه جهادی و انقلابی در خدمات رسانی به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند و در هرزمانی به دور از مسائل سیاسی و اقتصادی با تحمل مشکلات در پیشبرد اهداف سازمان نقش مهمی داشته اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه زحمات و تلاش های شبانه روزی رانندگان در حوزه حمل ونقل کالا ومسافری با هیچ چیز قابل جبران نیست افزود: امسال رانندگان با همه کمبودها و گرفتاری‌ها سفر اربعین را ایثارگرانه، مجاهدانه و باغیرت پیش بردند.

 وی دفاع از منافع صنفی را از اولویت‌های مهم سازمان عنوان کرد و گفت: در جهت حمایت از اصناف و رانندگان تمام تلاش ما بر این است تا بخشودگی جرائم و ارائه تسهیلات به رانندگان در اسرع وقت عملیاتی شود.
دفاع از منافع صنفی از اولویت‌های مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور هم چنین در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار پیگیری حل مشکلات افزایش کرایه‌ها و تامین سوخت رانندگان را مهمترین دستور کار سازمان عنوان کرد و گفت: با تفاهم نامه خوبی که بین کشورهای روسیه،ایران و جمهوری آذربایجان انجام شده ، حجم ترانزیت در کشور افزایش پیدا کرده که پایانه مرزی بیله سوار نیز از این قاعده مستثنی نیست و این حجم از ترانزیت نوید بسیار خوبی برای اقتصاد کشوراست.

امانی با اشاره به اهمیت پایانه مرزی بیله سوار در تجارت و اقتصاد کشور گفت: مقرر شد مشکلات این پایانه در استان از طریق شورای مرزی پیگیری و مسائل و کمبودهایی که در مرز بیله سوار وجود دارد برطرف شود.

وی از پیش بینی و اختصاص اعتبار ویژه برای ارتقای زیرساخت‌های پایانه مرزی بیله سوار از جمله افزایش پارکینگ‌ها خبرداد و گفت: از آنجایی که استان اردبیل یکی از استان‌های برف گیر در ایام فصول بارش و زمستان است در کنار  اقداماتی که روی بازسازی ماشین آلات انجام می‌شود، مقرر شد از سر جمع اعتبارات ملی مطالبات استان اردبیل پرداخت شود تا عملیات راهداری زمستانی نیز به نحو احسن انجام شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با بیان اینکه طبق مصوبه قانون بودجه به سازمان راهداری اجازه داده شده  ۴ هزار وسیله نقلیه زیر ۵ سال کارکرد را وارد کشور کند افزود: این موضوع در کمیسیون زیربنایی دولت مصوب و مقرر شده یک هزار و ۲۰۰ دستگاه از تولیدات داخل و مابقی نیز از وارد کشور شود که در صورت ابلاغ این مصوبه به سازمان بحث نوسازی ناوگان‌ها در کشور مرتفع می‌شود.

کلیم الله وثوقی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل نیز از فعالیت هفت انجمن صنفی،۲ پایانه بار و ۱۲ هزار راننده در حوزه کالای استان خبرداد و گفت: سالانه ۴ میلیون تن کالا توسط بیش از ۸ هزار کامیون  از استان اردبیل به مقاصد مختلف جابه جا می‌شوند.

وثوقی ترانزیت ورودی و خروجی بیش از یک میلون و۵۰۰ تن کالا را از پایانه مرزی بیله سوار یادآور شد و گفت: در بخش مسافری استان هفت پایانه مسافربری در هفت شهرستان با ۲ هزار و ۳۰۰ راننده در حال خدمات رسانی به مردم و مسافران هستند.

وی متوسط عمر ناوگان‌های استان اردبیل را ۲۳ سال عنوان کرد و گفت: استان اردبیل سال گذشته در حوزه ایمنی و ترافیک، رتبه سوم کشوری و در پنج ماه امسال نیز با ۱۰ نفر کاهش فوتی در تصادفات رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

 وثوقی همچنین از کسب رتبه اول استان در رسیدگی به شکایات مسافرین در سال گذشته خبرداد و گفت: استان اردبیل در بخش حمل ونقل کالا و مسافر مشکل خاصی ندارد و حمل ونقل استان از وضعیت مناسب و قابل قبولی برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha