۶۷۰ خانواده زندانیان خراسان‌شمالی خدمات پزشکی رایگان دریافت کردند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۷۰ خانواده زندانیان این استان خدمات رایگان تخصصی پزشکی دریافت کردند.

عبدالرحیم گرجی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: طرح خدمات پزشکی رایگان از ابتدای امسال در این استان آغاز شد و بر اساس این طرح تمامی خدمات پزشکی با کمک خیران و گروه‌های جهادی بسیج به خانواده زندانیان ارایه می شود.

وی تصریح کرد: یک گروه جهادی از اقشار مختلف بسیج استان شامل دندانپزشک، پزشک عمومی، مشاوره روانشناختی، فوق تخصص آسم و آلرژی، متخصص اطفال، بینایی سنجی، متخصص داخلی زنان و زایمان، تزریقات و مشاوره مذهبی در این طرح همکاری می کنند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی خراسان شمالی عنوان کرد: تمامی خانواده های زیر پوشش انجمن می توانند در روزهای چهارشنبه به مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت خراسان شمالی مراجعه کنند و از خدمات پزشکی به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

وی گفت: این طرح تا پایان امسال ادامه دارد و تاکنون  ۶۰ میلیون تومان هزینه دارو توسط خیران به خانواده های زندانیان پرداخت شده است.

گرجی افزود: این انجمن علاوه بر اجرای این طرح در سال جاری ۶۰۰ بسته نوشت افزار، ۶۰۰ کیف و هزار و ۵۰۰ بسته غذایی نیز در بین خانواده های نیازمند زندانیان استان توزیع کرده است.  

وی؛ این اقدامات را تبلور نوعدوستی و کمک به کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه دانست و بر مشارکت بیش از پیش نیکوکاران در ارایه کمک و خدمات به این اقشار تاکید کرد.

گرجی تعداد زندانیان این استان را حدود ۲ هزار نفر ذکر کرد و گفت: این تعداد زندانی در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند.

خراسان شمالی بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha