معابر هفت روستای خاش در قالب طرح هادی آسفالت شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: معابر و راه هفت روستای شهرستان خاش در قالب طرح هادی روستایی با اعتبار ۱۲۵ میلیارد تومان با هدف مهاجرت معکوس امسال آسفالت شده است.

مصطفی بیک مداح روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مهاجرت معکوس روستاییان، کاهش تلفات و خطرات جاده‌ای، صرفه جویی در هزینه‌های رفت و آمد و حمل و نقل روستائیان از مهمترین مزایای اجرای آسفالت راه‌های روستایی در استان است.
وی با بیان اینکه بهبود زیرساخت‌های روستاها در توسعه پایدار این مناطق و ایجاد انگیزه برای روستاییان در راستای توسعه منطقه موثر است، افزود: بنیاد انقلاب اسلامی استان علاوه‌بر آسفالت راه‌های روستایی شهرستان خاش اقدام به اجرای پروژه کف سازی و جداره سازی در روستاهای این شهرستان کرده است. 

مدیرکل بنیاد انقلاب اسلامی سیستان وبلوچستان تصریح کرد: در قالب این طرح‌ها در شهرستان خاش ۵۲هزار متر مربع زیرسازی، ۴۰ هزار متر مربع  آسفالت و جدارسازی در سطح یک‌هزار و ۶۰۰ متر مربع انجام شده که در مجموع  ۱۲۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح هادی  در روستاهای سیستان و بلوچستان گفت: طرح هادی، مهمترین ابزار توسعه مناطق روستایی است و کالبد سکونتگاه‌های روستایی را در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مورد توجه ویژه قرار می‌دهد.

بیک مداح تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف اجرای طرح هادی، ارائه امکانات لازم از جمله تسهیلات مورد نیاز به روستاییان در حوزه‌های اجتماعی، رفاهی و تولیدی به صورت عادلانه بود که این مهم به نظر می‌رسد با توجه به انجام اقدامات این اداره‌کل در چند سال اخیر تا حدودی محقق شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha