۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۴۹
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 84941000
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۶ میلیارد تومان تعهد خیرین مدرسه‌ساز در خراسان جنوبی تخصیص یافت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: با توجه ویژه استاندار برای خلق منابع، در جشنواره سال گذشته خیرین مدرسه‌ساز ۸۶ میلیارد تومان از تعهدات خیرین استان تخصیص یافت که جهش ۷۰ درصدی را شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود چاووشان روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی که با حضور استاندار برگزار شد اظهار داشت: سال گذشته از ردیف اعتبارات دولتی هم ۲۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافت که نسبت به سال ۹۹ حدود ۱۳۲ درصد رشد داشته است. 

وی یادآور شد: امسال هم ۷۸ میلیارد تومان از محل ردیف‌های دولتی تخصیص نقدی اعتبار در بحث مدرسه‌سازی برای استان داشته‌ایم. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در استان از ۱۴ سال گذشته تاکنون به ۳۴۳ میلیارد تومان رسیده است گفت: با تعهدات جدید ، ۱۰۰ درصد کلاس‌های درس با مشارکت خیرین ساخته می‌شود.

وی گفت: امسال هم جشنواره خیران مدرسه‌ساز در ۲۴ آبان ماه با حضور مسئولان کشوری و استانی و جمعی از خیران داخل و خارج استان برگزار می‌شود. 

چاووشان خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد خیرین مدرسه‌ساز در خراسان جنوبی غیربومی هستند و از ۱۴ سال گذشته تاکنون ۲ هزار و ۲۵۸ تفاهم‌نامه با خیران منعقد شده است. 

وی یادآور شد: در حال حاضر ۸۰۵ خیر مدرسه‌ساز در استان فعالیت دارند که ۶۸۷ خیر حقیقی و مابقی حقوقی هستند همچنین تاکنون ۶۴۳ مدرسه و ۲۳۴ سالن، خوابگاه و نمازخانه با مشارکت خیرین در استان خراسان جنوبی احداث شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این نشست از شناسایی ۱۰۶ مدرسه در حاشیه جاده‌ها خبر داد که در اولویت ایمن‌سازی قرار گرفته‌اند. 

سید علیرضا موسوی نژاد گفت: همچنین ۲۷ ملک مازاد بلااستفاده در استان شناسایی شده که با فروش آنها و تبدیل به احسنت می‌توان اعتبار حاصله را در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استفاده کرد. 

وی همچنین به نیاز چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی آموزش و پرورش در بحث ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی اشاره کرد و افزود: سرانه تخصیص یافته از سوی آموزش و پرورش برای این محل یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده و با پیش‌بینی اینکه ۷۰۰ میلیون تومان از طریق کمک والدین تامین شود انتظارمی‌رود مابقی این هزینه از منابع دیگر کمک شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: همچنین برای اجرای برنامه شنای دانش‌آموزان پسر پایه سوم دبستان ویژه مناطق شهری نیز نیازمند حمایت هستیم. 

وی افزود: ۱۰ هزار و ۱۲۶ دانش‌آموز مشمول اجرای این برنامه هستند و پنج میلیارد تومان نیز هزینه برآورد شده است. 

موسوی‌نژاد عنوان کرد: در شهرستان‌هایی که آموزش و پرورش استخر شنا دارد مشکلی نیست اما در سه شهرستان دیگر از جمله مرکز استان نیازمند کمک ورزش و جوانان در بحث اختصاص استخر هستیم. 

وی همچنین بر لزوم تکمیل استخر شنای آموزش و پرورش در شهرستان بیرجند تاکید کرد و گفت: این پروژه اکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha