ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی با گسترش ارتباط نویسنده و مخاطب محقق می‌شود

سمنان- ایرنا- نویسنده و پژوهشگر سمنانی گفت: شناسایی ذائقه مخاطب توسط نویسنده و گسترش ارتباط او با مخاطب منجر به تولید آثار پرطرفدار و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی می‌شود.

حمیدرضا نظری روز سه‌شنبه گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی نیازمند توجه بیشتر نویسندگان به ذائقه مخاطب و تولید بیش از پیش آثار محبوب و پرمخاطب است.

وی افزود: برگزاری نشست تخصصی و عمومی نویسندگان و پژوهشگران با مخاطبان علاقه‌مند و دارای دغدغه به منظور ارتباط و شناخت بیشتر از یکدیگر و بیان انتظارهای متقابل در فراگیری بیش از پیش کتابخوانی اهمیت زیادی دارد که دستگاه‌های فرهنگی باید به این مهم توجه کنند.

نویسنده و پژوهشگر سمنانی اظهار داشت: رسانه‌های مختلف نیز نقش بسزایی در ترویج کتابخوانی دارند و گرچه کم و بیش به آن می‌پردازند، اما تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی از جمله "کتاب باز" و "کتاب خوب" باید بیشتر باشد.

وی ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند با دعوت از نویسندگان یا کارشناسان ماهر، کتاب‌ها را به گونه‌ای معرفی کنند که مخاطب را جذب کند.

ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی با گسترش ارتباط نویسنده و مخاطب محقق می‌شود

نظری با اشاره به بررسی‌هایی که به عنوان نویسنده انجام داده است، گفت: ذائقه مخاطبان میانسال بیشتر به سمت زندگی‌نامه مفاخر و بزرگان حوزه‌های مختلف از جمله عرفانی، دینی و ادبی می‌رود اما شناخت سلیقه جوان‌ترها نیازمند بررسی‌های دقیق‌تر است.

نویسنده و پژوهشگر سمنانی اضافه کرد: البته جوانان امروز به قدری دغدغه اشتغال و اقتصاد دارند که کمتر به مطالعه می‌پردازند که با تلاش و بررسی می‌توان آنان را قدری بیشتر به سمت کتاب سوق داد.

نظری متخلص به حکمت، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد ادیان و عرفان از دانشگاه سمنان است. این نویسنده و پژوهشگر سمنانی حدود ۳۰۰ مقاله و ۲۰ کتاب در حوزه‌های مختلف از جمله فلسفه، زندگی‌نامه مفاخر و بررسی تاریخ استان سمنان به زیور طبع آراسته است.

ابوالفضل صادقی‌نژاد معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان پیشتر گفته است: ۱۱۲ عنوان کتاب در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ در این استان گردآوری و منتشر شد.

۲۴ آبان به عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید:

۱۱۲ عنوان کتاب در استان سمنان منتشر شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha