۹۰ هزار خیر حامی ۲۵ هزار دانش‌آموز و دانشجوی تهرانی هستند

شهرری - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران اعلام کرد: ۲۵ هزار دانش‌آموز و دانشجو زیرپوشش خدمات این نهاد هستند که با حمایت ۹۰ هزار خیر از خدمات آموزش و فرهنگی کمیته امداد استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید ابوالفضل پرپنچی روز دوشنبه در حاشیه مراسم قدردانی از خادمان عرصه زکات شهرستان ری به خبرنگاران گفت: در قالب حمایت های فرهنگی، برای این دانش آموزان کلاس های مختلف از جمله دوره های آمادگی برای کنکور برگزار می کنیم و به این طریق اکنون دانشجویانی حتی تا مقطع دکتری زیرپوشش کمیته امداد امام (ره) هستند.

وی مجموع خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد استان تهران را ۸۲ هزار خانوار برشمرد و یادآور شد: ۷۵ هزار مورد از آنها مددجوی ثابت هستند و باقی این مددجویان به صورت موردی از کمیته امداد کمک دریافت می کنند.

پرپنچی اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ هزار نفر نیز در سال از خدمات و کمک های کمیته امداد استان تهران استفاده می کنند که مددجوی این نهاد به شمار نمی آیند.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان تهران خاطرنشان کرد: توانمندسازی سیاست مستمر و جدی این نهاد است تا به این طریق افراد را به استقلال مالی برساند و از دایره خدمات کمیته امداد خارج کند اما این مسئله نمی تواند شامل حال تمام مددجویان شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس همین سیاست بناست سالانه ۱۰ درصد از جامعه هدف توانمندسازی و از دایره خدمات این نهاد خارج شوند اما این ۱۰ درصد شامل افرادی است که در صورت حمایت می توانند توانمند شده و به استقلال مالی برسند.

پرپنچی ادامه داد: بین ۴۰ تا ۴۵ درصد مددجویان کمیته امداد استان تهران را افرادی تشکیل می دهند که هیچ توانی برای توانمند و مستقل شدن ندارند مانند سالمندان که همچنان زیر چتر حمایتی این نهاد قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: با توانمند و مستقل شدن مددجویان، افراد جدیدی جایگزین آنان می شوند و اکنون افراد پشت نوبتی نداریم و طی سال ثبت و نام رسیدگی به درخواست متقاضیان رسیدگی می شود.

وی اضافه کرد: افراد، خیران و نیکوکارانی که قصد حمایت از این مددجویان، دانش آموزان و دانشجویان را دارند علامه بر مراجعه به مراکز نیکوکاری می توانند از طریق سایت https://soha.emdad.ir/ کمک های خود را پرداخت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha