۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۲۷
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84942842
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرستان های فردیس و کرج با فقر سرانه  آموزشی مواجه هستند

کرج - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: ۲ شهرستان کرج و فردیس نسبت به سایر شهرستان های استان با فقر سرانه ای آموزشی مواجه هستند که رفع این مشکل نیازمند همراهی بیشتر خیرین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،احمد افضلی روز دوشنبه در نشست تخصصی بررسی مسایل و مشکلات مدرسه میثم تمار محمدشهر کرج افزود:  استان البرز به دلیل نرخ بالای مهاجرت در تمام بخش ها به ویژه در حوزه آموزش و پرورش با مشکلات متعددی مواجه است.

وی بیان داشت: اکنون در استان البرز ۱۷ مدرسه دارای مشکلات اساسی در بحث مالکیت  وجود دارد که باید با اتخاذ تدابیر مناسب تعیین تکلیف شوند.
افضلی گفت:  احداث ۱۰۰ مدرسه در سفر فروردین ماه سال جاری  رییس جمهور به البرز با مشارکت دولت و بخش خصوصی مصوب شد که ساخت آنها با جدیت در دستور کار استانداری البرز قرار دارد.
وی افزود: با توجه به استقبال خیرین از این طرح مقرر شده است در بازه زمانی سه ساله ساخت ۲۰۰ مدرسه در سطح استان البرز به ویژه در ۲شهرستان کرج و فردیس که نسبت به سایر شهرستان های استان با فقر سرانه های آموزشی مواجه هستند، اقدام لازم صورت پذیرد.
افضلی، از مسوولان و خیرین استان خواست در خصوص تخصیص زمین مناسب جهت ساخت مدارس جدید و رفع مسایل و مشکلات مدارس دایری که عموما با معضلات متعددی مواجه هستند، یاریگر مسوولان برای تحقق کامل این طرح در سطح استان البرز باشند. 
درنشست تخصصی بررسی مسایل و مشکلات مدرسه میثم تمار محمد شهر کرج  مقرر شد برای رفع مسائل و مشکلات مدرسه میثم تمار محمدشهر نشستی تخصصی با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، آموزش و پرورش و شهردار محمدشهر برگزار شده و گزارش آن به معاونت عمرانی  استانداری منعکس شود.

البرز از نظر سرانه فضای آموزشی آخرین استان کشور است.

 رشد سالانه جمعیت دانش آموزی در استان البرز به دلیل مهاجرپذیری  ۳.۴ درصد است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha