نمایندگان هفت استان کشور در مرحله منطقه ای  جشنواره قصه گویی  اصفهان حضور دارند

اصفهان- ایرنا - سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: مرحله منطقه‌ای " بیست و چهارمین جشنواره قصه‌گویی" کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سه بخش آیینی، ملی و زبان اشاره با حضور قصه‌گویان هفت استان کشور در شهر اصفهان در حال برگزاری است.

منیره جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جشنواره بین المللی قصه گویی هم اینک در مرحله منطقه ای  قرار دارد و  امسال با شعار «قصه ،صدای زندگی» با محورغم‌ها و شادی‌ها، آرزوها و امیدها، ایثار و ازخودگذشتگی با حضور  قصه گویان کردستان، اصفهان، کرمانشاه، مرکزی، قم ، همدان و ایلام در اصفهان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه قصه یکی از آثار میراث ناملموس فرهنگی ایران است، افزود:  قصه گویی بهترین ابزار برای تبیین ارزش‌هاست و از این رو تاریخ برگزاری این جشنواره را در آستانه ۲۵ آبان،« روز ایثار و از خود گذشتگی مردم اصفهان» قرار دادیم.

جعفری افزود: قصه گوهای برگزیده جشنواره قصه گویی به فرهنگ‌سراها، مدارس و کتابخانه‌های کودک و نوجوان سراسر شهر اعزام می‌شوند و به خصوص در مناطق محروم اصفهان به روایت قصه‌هایشان می‌پردازند.

سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان اصفهان یادآور شد: محورهای اصلی قصه گویان این جشنواره که مخاطبان آنها کودکان و نوجوانان هستند، امید و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها، ایثار و از خودگذشتگی است و بر همین اساس قصه‌ها انتخاب و مرحله به مرحله از استان‌ها پیش رفته و به منطقه ۲ کشوری رسیده اند.

همچنین نماینده  بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه ۲ کشور به ایرنا گفت: با همکاری شهرداری، آموزش و پرورش و اداره کل میراث فرهنگی اصفهان این جشنواره در حال برگزاری است و علاوه بر داوری آثار آنها در فرهنگسرای شماره سه، ۷۹ قصه‌گو از هفت استان منطقه دو کشوری به  فرهنگ‌سراها، کتابخانه‌های کودک و نوجوانان و مدارس سراسر شهر اعزام می‌شوند تا به قصه گویی بپردازند و از اماکن تاریخی و فرهنگی اصفهان بازدید کنند.

مریم صامی افزود: از میان ۷۹ قصه گویی که به این مرحله از جشنواره قصه‌گویی راه پیدا کرده‌اند، ۱۳ نفر برگزیده خواهند شد و در مرحله نهایی و بین المللی به داستان‌گویی و رقابت خواهند پرداخت.

نماینده انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان یادآور شد: قصه گویی بر فن بیان، زبان بدن و اجرای خلاق استوار و این سه ویژگی از شاخص‌های داوری جشنواره قصه گویی است.

جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه ۲ به میزبانی اصفهان و با حضور ۷۹ قصه گو از استان‌های ایلام، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی ، قم و اصفهان به مدت ۳ روز از ۲۲ تا ۲۴ آبان ماه  در باشگاه فرهنگیان شماره سه اصفهان در حال برگزاری است.

آیین اختتامیه این جشنواره امروز در تالار حوزه هنری با داوری پنج داور از استان‌های تهران، یزد، سمنان و مازندران و با  معرفی ۱۳ برگزیده این جشنواره برگزار خواهد شد.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پس از برگزاری مراحل منطقه ای همزمان با شب یلدا ۱۴۰۱ در تهران  برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha