غربالگری شنوایی بیش از ۴ هزار نوزاد در شهرستان ری

شهرری - ایرنا - سرپرست بهزیستی شهرستان ری از غربالگری شنوایی بیش از چهار هزار و ۶۴۱ نوزاد این شهرستان در ۶ ماه نخست امسال خبر داد و گفت: برنامه غربالگری شنوایی از بدو تولد در بیمارستان تا ۲۴ ماهگی توسط ۲ کارشناس این شهرستان در حال اجرا است.

به گزارش ایرنا ، داود خادم روز سه شنبه در این باره به خبرنگاران توضیح داد:  اصلی ترین هدف در اجرای این برنامه کشف و مداخله زود هنگام شنوایی و فراهم کردن شرایطی برای شناسایی افت شنوایی دائم طفولیت و مداخله زودهنگام در این جمعیت برای جلوگیری از تاخیر گفتار و زبان است.

وی اظهار داشت: ۱۸ مرکز تحت پوشش غربالگری شنوایی در شهرستان ری قرار دارد که که ۱۳ خانه بهداشت، بیمارستان های آیت اله کاشانی، صدیقه الزهراء، فیروزآبادی، شیرخوارگاه حضرت رقیه (س) و کلیه خانه های بهداشت روستاها و مناطق محروم در حوزه شهرستان ری با این طرح همکاری دارند.

سرپرست بهزیستی شهرستان ری با اشاره به شناسایی نوزادان با اختلالات شنوایی خاطرنشان کرد: مداخلات به هنگام مانند تجویز سمعک، کاشت حلزون و تربیت شنیداری باعث شد این افراد مشکلات گفتاری پیدا نکرده و در مدارس عادی حضور پیدا کنند و در واقع از معلولیت این افراد پیشگیری شود.

خادم درباره پرداخت کمک هزینه درمان به خانواده‌های نیازمند، افزود: همچنین کمک هزینه برای این مداخلات بهنگام به خانواده‌های نیازمند پرداخت می‌شود و اگر خانواده نیازمند باشد، برای فرزند این خانواده که دارای مشکل شنوایی باشد کمک هزینه سمعک و کمک هزینه کاشت حلزون تعلق می‌گیرد.

معرفی جامعه هدف برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی

وی ادامه داد: به منظور ایفای مسئولیت اجتماعی و حمایت از فرصت‌های شغلی مددجویان، کارفرمایان و طرح‌های اشتغال‌زایی، ۲۳۰ نفر از مددجویان جامعه هدف به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات اشتغال و ۴۰ نفر از جامعه هدف نیز به منظور ایجاد فرصت های شغلی پایدار به کارفرمایان معرفی شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال جاری ۲۳۰ نفر از جامعه هدف به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال معرفی شدند.

خادم اظهار داشت: در خصوص بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی سه میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال پرداخت و در مورد ارائه خدمات درمانی به جامعه هدف تفاهم نامه ای با مرکز درمانی دارالشفاءکوثر منعقد شده است.

سرپرست بهزیستی شهرستان ری به تعمیر و تجهیز مرکز نگهداری کودکان کار و خیابانی به ارزش هشت میلیارد ریال توسط خیران، برپایی جشن گلریزان در شیر خوارگاه حضرت رقیه (س) در ماه مبارک مضان، استقرار ۵۰ پایگاه جمع آوری زکات فطریه و کفاره و توزیع آن بین ۷۵ خانواده از جامعه هدف، توزیع یک هزار و ۴۸ کیلوگرم گوشت قربانی جمع آوری شده درعید قربان بین جامعه هدف، تهیه و توزیع جهیزیه به تعداد ۱۶ خانواده، توزیع یک هزار و ۹۷۷ سبدکالا، ۶۰۰ بسته نوشت افزار  و  بسته قلم صوتی زبان انگلیسی‌ و دروس ابتدایی پرداخت کمک هزینه های مسکن خانواده های ۲ معلول و ودیعه مسکن مددجویان اشاره کرد.

وی تاکید کرد: سازمان بهزیستی براساس وظایف قانونی، شبکه وسیعی از خدمات متنوع حمایتی، مراقبتی و توانمندسازی را به طیف گسترده‌ای از افراد دارای معلولیت، نیازمندان و فرزندان آنان و همچنین اقشار آسیب‌پذیر ارائه می دهد و جلب و جذب مشارکت‌های مردمی همواره یکی از برنامه‌های اساسی بهزیستی است و استمرار این کار حمایت و همراهی مردم خیراندیش، متعهد و نیکوکار را می‌طلبد.

به گزارش ایرنا، از جمعیت یک میلیون نفری شهرستان ری حدود ۲۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha