۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۱۴
کد خبر: 84943725
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خوشحالی رقبا از بحران در دروازه غنا

تهران- ایرنا- از دست دادن دروازه‌بان اول و دوم تیم ملی غنا سبب شد تا رقبای این تیم از آن به عنوان یک خوش شانسی نام ببرند.

به گزارش ایرنا، در حالی روز گذشته تیم ملی غنا فهرست ۲۶ نفره خود را اعلام کرد که تیم ملقب به ستاره‌های سیاه بدون ۲ دروازه‌بان برتر خود، جو وولاکات از چارلتون اتلتیک و ریچارد افوری از باشگاه آفریقای جنوبی اورلاندو پیرتس راهی قطر شدند. هر دوی آنها درست قبل از اعلام ترکیب در بازی باشگاهی آسیب دیدند.

در نتیجه این تیم با سه دروازه‌بان کم تجربه راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد و این موضوع می‌تواند به نفع تیم‌های ملی اروگوئه، پرتغال و نیز کره جنوبی باشد و برد آنان را برابر ستاره‌های سیاه راحت کند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در این زمینه نوشت: بدشانسی غنا در دروازه یک خوش شانسی برای ماست.

البته همانطور که کره جنوبی ممکن است غنا را به عنوان یک تیم شکست‌پذیر در گروه ببیند، غنا نیز ممکن است کره جنوبی را همینطور ارزیابی کند.

خوشحالی رقبا از بحران در دروازه غنا

اتو آدو سرمربی تیم ملی غنا با سه دروازه‌بان بی‌تجربه، غنا را به مقصد دوحه ترک کرده است.

وولاکوت دروازه‌بان اول غنا بود که در حین گرم کردن انگشتش آسیب دید. وولاکات اولین بازی ملی خود را در اکتبر سال گذشته انجام داد و از آن زمان تاکنون ۱۰ بازی ملی دیگر انجام داده است. آخرین بازی بین‌المللی او باخت ۳ بر صفر برابر برزیل در یک بازی دوستانه در ۲۳ سپتامبر بود.

افوری با ۲۴ بازی ملی با مصدومیت زانو دست و پنجه نرم می‌کند. او نیز در دیدار دوستانه برابر نیکاراگوئه حضور داشت. بازی که با پیروزی یک بر صفر غنا در ۲۷ سپتامبر انجام شد.  

آتی زیگی از بین سه دروازه‌بان اعزامی به قطر به دلیل داشتن تجربه بیشتر از دو هم تیمی خود شانس حضور در دروازه را دارد. لارنس آتی زیگی از اف سی سنت گالن در سوئیس با ۱۰ بازی ملی بیشترین بازی ملی را در بین این دسته دارد و هنوز در سطح بین‌المللی بازی نکرده است.

خوشحالی رقبا از بحران در دروازه غنا

فهرست ۲۶ نفره بازیکنان تیم ملی غنا به شرح زیر است:

دروازه‌بانان: مناف نورالدین، لارنس آتی‌زیگی و ابراهیم دانلاد.

مدافعان: طارق لمپتی، الکساندر جیکو، محمد سالیسو، جوزف آیدو، بابا رحمان، علیدو سیدو، گیدئون منسا، دنیس اودوی و دانیل آمارتی.

هافبک‌ها: آندره آیو، محمد کودوس، توماس پارتی، آلیشا اوسو، دنیل کوفی و عبدالسالیس سامد.

مهاجمان: اینیاکی ویلیامز، جوردن آیو، کمال‌الدین سلیمانا، کمال سواح، عبدالفتاو ایساهاکو، عثمان بوکاری، آنتونی سمنیو و دنیل افریه بارنیه.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha