فرهنگ کار خیر و مشارکتی باید از مدرسه شروع شود

بیرجند - ایرنا - سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: فرهنگ کار خیر، جهادی و مشارکتی باید از مدرسه آغاز شود و در کنار نخبه‌پروری به سمت خیر پروری هم پیش رفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا خان محمدی روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از مدرسه ۱۲ کلاسه قلم‌چی در مهرشهر بیرجند افزود: باید مشارکت، همراهی، همصدایی و هم‌افزایی را یاد بگیریم و بهترین زمان برای یادگیری همین دوران مدرسه است.

وی اظهار داشت: در این پروژه فرد خیر کار را شروع و نظام آن را تکمیل کرده و اکنون در کنار هم به سمت قله‌های رفیع علم و پیشرفت حرکت می‌کنیم.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: از چهره‌های دانش‌آموزان که شاداب و پرانرژی هستند می‌توان فهمید چقدر یادگیرنده هستند لذا باید برای رشد و پیشرفت جامعه مشارکت کنیم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه با همین روحیه شاداب برای ارتقا و رشد دانش‌آموزان تلاش شود افزود: البته مسائلی در منطقه وجود دارد که مدرسه باید حل مساله را به دانش‌آموزان آموزش دهد.

خان محمدی گفت: باید در مدارس برای مهارت زندگی، تعامل، دوستی، تکریم معلم و احترام بزرگتر تلاش شود و تقویت محتوای مدرسه از کالبد آن واجب‌تر است که امیدواریم کمک خیرین برای این موضوع هم ادامه داشته باشد.

وی از ساخت ۲۵۸ مدرسه توسط بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی در کشور خبر و ادامه داد: فرهنگ مدرسه‌سازی باید در متن دروس قرار گیرد هرچند در کتب درسی به آن اشاره نشده است.

مدرسه ۱۲ کلاسه قلم‌چی با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی و بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی (وقف عام) با صرف اعتبار هشت میلیارد تومان در یکی از مناطق کمتربرخوردار شهر بیرجند احداث و امروز افتتاح شد.

در این آیین رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، رئیس بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی، جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha