۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 2660
کد خبر: 84943740
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک‌هزار و ۳۰۰میلیارد ریال برای توسعه کشت گلخانه‌ای در خوزستان پرداخت شد

اهواز- ایرنا - مدیرامور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت:یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی امسال برای توسعه کشت گلخانه‌ای در خوزستان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگارایرنا محمد حسنی نسب روز سه‌شنبه در نشست ستاد توسعه گلخانه‌ای در خوزستان در محل سرسرای سازمان جهادکشاورزی این استان افزود: این تسهیلات برای تجهیز۲۴هکتار زمین به منظور تبدیل به کشت گلخانه‌ای به متقاضیان پرداخت شده است.

وی اظهار داشت:در چند روز آینده سامانه مربوط به تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه برای متقاصیان کشت گلخانه‌ای باز خواهد شد.

حسنی نسب با بیان اینکه ۱۴ گلخانه در استان محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند افزود:هم اکنون حدود ۴۰۰هکتار کشت گلخانه‌ای در خوزستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مناطق خوزستان برای کشت گلخانه‌ای مناسب است افزود:کشت گلخانه‌ای به لحاظ مصرف کم آب ، کنترل آفات وافزایش تولید چند برابری درمقایسه با کشت غیرگلخانه‌ای اقتصادی‌تر و سودآورتر است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خوزستان اظهار داشت: در سال جاری ۲۵ هکتار طرح توسعه گلخانه‌ با پیشرفت فیزیکی ۴۸درصد در سطح ۱۲ شهرستان خوزستان در حال انجام است.

وی اظهار داشت: طبق دستور وزارت جهادکشاورزی مقرر شده در چند سال آینده سطوح سبزی و صیفی کشور به گلخانه‌ها منتقل شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز گفت: توسعه گلخانه‌ها یکی ارکان مهم در سند ملی سازگاری با کم‌آبی است و در کنار توسعه شبکه‌های نوین آبیاری توصیه شده است.

تورج نوروزی افزود:با توجه به اینکه کشت سبزی و صیفی آب‌بر است کشت این نوع محصولات در گلخانه اقتصادی‌تراست.

به گزارش ایرنا در سال‌های اخیر استقبال از کشت گلخانه‌ای در خوزستان روندی افزایشی داشته است ولی مهمترین چالش در این مسیر گرانی تجهیزات و ناکافی بودن منابع مالی در گردش کشاورزان است.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تُن محصولات کشاورزی ، باغی ، شیلات ، فراورده‌های دامی و شیری وعسل ۱۴درصد کل محصولات کشاورزی کشور را تامین می کند.

گندم ، جو ، برنج ، ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای ، خرما ، انواع مرکبات ، صیفی و سبزی ، محصولات جالیزی ، چغندرقند و انواع گل و دانه های روغنی مهمترین تولیدات کشاورزی خوزستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha