نخست وزیر هند و رییس جمهوری آمریکا در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ دیدار کردند

تهران- ایرنا- نارندرا مودی با جو بایدن در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ دیدار و در مورد روابط استراتژیک و فناوری‌های نوظهور گفتگو کردند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از اوت لوک هند، نخست وزیر هند نارندرا مودی در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ در بالی اندونزی با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا دیدار کرد.

مودی و بایدن درباره موضوعات گوناگونی از جمله روابط دوجانبه گسترده تر، روابط راهبردی هند و آمریکا و زمینه های همکاری دوجانبه و چندجانبه گفتگو کردند.

دفتر نخست وزیری هند اعلام کرد: در ادامه تعمیق مشارکت استراتژیک، هند و ایالات متحده همکاری در بخش های آینده محور مانند فناوری های حیاتی و نوظهور، محاسبات پیشرفته، هوش مصنوعی و غیره را بررسی کردند.

بر اساس این بیانیه، مودی و بایدن همچنین از همکاری نزدیک هند و ایالات متحده در گروه های جدید مانند چهارگانه (کواد) و غیره ابراز خرسندی کردند.

مودی و بایدن چند روز پس از دیدار وزیر امور خارجه سوبرانیام جایشنکار با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در حاشیه اجلاس سران آسه آن-هند در پنوم پن، پایتخت کامبوج، گفتگو کردند.

جایشنکار و بلینکن در مورد طیف وسیعی از موضوعات از جمله روابط دوجانبه، درگیری اوکراین، و وضعیت در اقیانوس هند و اقیانوس آرام گفتگو کردند. از زمان آغاز درگیری اوکراین در ماه فوریه، مودی بارها با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و همچنین ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین صحبت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha