تفکر بسیج در پیدایش انقلاب اسلامی نقش موثری داشت+ فیلم

زاهدان- ایرنا- فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تفکر بسیج در پیدایش انقلاب اثر ویژه‌ای داشت گفت: در هر گوشه‌ای از جغرافیای پهناور دنیا که این نگاه و تفکر وجود داشت چشم طمع دشمنان و بدخواهان از آن منطقه کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار احمد شفاهی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به تاریخچه صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر فرمان تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی بسیج اظهارداشت: بعد از گذشت ۴۳ همه کسانی که صادقانه و خالصانه نسبت به این امر توجه دارند قطعا این اقدام ارزشمند حضرت امام (ره )را تحسین می‌کنند.

وی ضمن اشاره به اهمیت بسیج در هر نظام مقتدری تصریح کرد: اگر بسیج با فرمان هوشمندانه امام راحل تشکیل نمی‌شد، با این همه معاندین پلید و دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا تاکنون چه وضعیتی برای کشور می‌توان متصور شد.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با تاکید این مطلب که قطعا به فداکاری ارتش جمهوری اسلامی و مجاهدت برادران نیروی انتظامی و ایثارگری‌های سپاهیان و نیروهای گمنام اطلاعات باور و اعتقاد داریم، افزود: اما واقعیت این است که سازمان ارزشمند مردمی که در همه این موارد نقش تعیین کنندگی دارد بسیج است،واقعیتی که در هیچ محفلی نباید از آن غفلت کرد.
وی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره بسیج «سازماندهی بسیج از نوآوری های حضرت امام (ره )بود.» افزود: آنچه از این فرمان استنباط می‌شود یک فرهنگ و یک ایده‌ای هست که در گذشته و در طول تاریخ در مقاطعی خود را نشان داده و جاری و ساری بوده است.

سردار شفاهی خاطرنشان کرد: امام راحل بی توجهی و غفلت مسوولان از این امر بزرگ را موجب گرفتار شدن به عذاب الهی می‌داند و هر زمان که متولیان اجرایی نسبت به این تفکر کم تفاوت و بی تفاوت شدند آسیب دیدن همه نظام را در پی داشته است.

وی تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل (ره )و مقام عظمای ولایت و شهدا، رزمایش گروه‌های جهادی در عرصه خدمت رسانی در سراسر کشور، اجرای برنامه‌های متنوع و متعدد در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، مباحث جهاد تبیین در غالب طرح شهید هاشمی با بهره‌مندی و ظرفیت فضای مجازی و رسانه، برنامه شکوه پایداری و استقامت با حضور آحاد مردم و بسیجیان از جمله مهمترین ویژه برنامه های هفته‌های بسیج در این استان است.

بسیج خدمتگذار ملت ایران است
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به شعار هفته «بسیج ‏خدمتگزار ملت ایران» گفت: از ۲۹ آبان تا پنجم آذرماه امسال برنامه‌های متعددی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، جهاد ‏تبیین در قالب طرح شهید هاشمی اجرا خواهد شد و در پایان این هفته نیز در پنجم آذر ‏برنامه «شکوه پایداری و استقامت» در سراسر استان برگزار خواهد شد که در ‏مرکز استان به صورت تجمع چند هزار نفری برنامه ریزی و برگزار می‌شود.

وی افزود: از ابتدای امسال، مجموعه بسیج مستضعفان، بر اساس سند راهبردی ۱۰ ساله برنامه‌های خود را پیگیری و دنبال می‌کنند، امسال برنامه‌ها را منطبق با راهبردها و سیاست‌های اجرایی این سند کرده‌ایم تا بتوانیم به اهداف مدنظر برسیم.

سردار شفاهی ادامه‬ داد: انجام برنامه‌ها، بر پایه قرارگاهی و رویداد ‏محور بوده و در سیستان و بلوچستان و بسیج، ۹ قرارگاه در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، ‏محرومیت زدایی و امنیتی متمرکز شده است.

وی توزیع بیش از ۳۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان، توزیع ۳۵۰ سری جهیزیه، ‏توزیع آرد بین روستاییان و عشایر، تداوم اجرای جهاد آب رسانی به یک‌هزار و ۷۵۱ ‏روستا در استان و عملیات اجرای طرح انتقال آب از تهلاب به زاهدان را از مهمترین برنامه‌ها هفته بسیج در سیستان و بلوچستان است.

 اجرای ۱۶۵ برنامه گرامیداشت هفته بسیج در سیستان و بلوچستان

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست خبری بیان کرد: ۱۶۵ برنامه گرامیداشت هفته بسیج در رده‌های مختلف بسیج و سپاه در این استان اجرایی می‌شود.

سردار عوضعلی فقیری افزود: تبیین مکتب بسیج و حماسه آفرینی ها و مجاهدت در طول ۴۳ سال از پیروزی انقلاب و ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و محرومیت زدایی در اولویت برنامه‌های هفته بسیج امسال قرار دارد.

وی اظهارداشت: برنامه‌های هفته بسیج قبل از هفته بسیج، حین هفته و پایان هفته اجرایی می‌شود. در حوزه علمی و فناوری ۱۵ برنامه، جهاد تبیین و بصیرت افزایی ۹ برنامه و برنامه‌های ورزشی ۱۲ برنامه انجام خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان گفت: جشنواره اقتصاد مقاومتی، افتتاح طرح‌های جهاد سازندگی، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری یادواره شهدا، نشست‌های جهاد تبیین و تجمع بسیجیان از اقشار مختلف بویژه در زاهدان طی هفته بسیج اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: آزادسازی زندانیان معسر، کارگاه‌های آموزشی با موضوعات مختلف، اجرای گروه های سرود و تئاتر، برگزاری مسابقات قرآنی، نیز از دیگر برنامه های هفته بسیج است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha