رییس جمعیت هلال احمر: ۹۰۰ دستگاه آمبولانس و خودرو نجات خریداری شد

یزد - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به مجهز شدن ناوگان امدادی این جمعیت گفت: اکنون به خرید ۹۰۰ دستگاه آمبولانس و خودرو نجات اقدام کردیم که در اردیبهشت سال آینده به ناوگان این جمعیت اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیرحسین کولیوند چهارشنبه شب در اختتامیه یازدهمین گردهمایی آموزشی، علمی و کاربردی مسوولان و مدیران حقوقی، املاک و موقوفات جمعیت هلال احمر کشور در یزد افزود: از این تعداد ۶۰۰ دستگاه خودرو امداد و نجات و مابقی آمبولانس است.

وی با بیان اینکه ناوگان امداد و نجات هلال احمر  مدت هاست که تجهیز نشدند اظهار کرد: همچنین علاوه بر این مجوز برای تجهیز ۶۵۰۰ دستگاه آمبولانس و خودرو نجات انجام شده است که پس از مصوب خریداری می شود.

رییس جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: همچنین مجوز خرید یکهزار دستگاه آمبولانس و خودرو امداد توسط خیرین گرفته شده است که کارهای اولیه آن در دست اقدام است و در نیمه اول سال ۱۴۰۲به ناوگان اضافه می شود.

کولیوند از خرید تجهیزات انفرادی و نجات در پایگاه‌ها امداد و نجات خبر داد و افزود: در این زمینه بودجه تامین شده و بزودی پایگاه ها مجهز می شوند زیرا اعتقاد داریم وقتی پایگاه مجهز به تجهیزات باشد نیروهای امداد و نجات می توانند خدمات مطلوب به شهروندان ارائه کنند.

رییس جمعیت هلال احمر کشور از پیگیری کسب مجوز تحصیلات تکمیلی برای رشته‌های پرستاری، فیزیوتراپی و فوریت های پزشکی در موسسات و دانشگاههای جمعیت هلال احمر خبر داد و خاطر نشان کرد: آموزش مهارت آموزی و کمک های اولیه به امدادگران در دستور کار قرار دارد تا در زمان وقوع حادثه بتوانند این گروه نقش آفرینی کنند.

وی سرمایه اجتماعی جمعیت هلال احمر نیروهای امداد ونجات بیان کرد و گفت: امروز  مردم به جمعیت هلال احمر اعتماد خوبی دارند و نگاه مسئولان نیز نگاه مثبتی است که این موفقیت ناشی از تلاشهای فعالان این حوزه است.

کولیوند تلاش برای ثبات شغلی و ارتقای معیشت کارکنان و خانواده‌های از اولویت های ما است ادامه داد: فدارسیون جمعیت هلال احمر در کشور امارات با جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قرارداد همکاری امضا کرده و این بیانگر قدرت و دستاورد هلال احمر ایران در ابعاد بین المللی است. 

گردهمایی آموزشی، علمی و کاربردی مسوولان و مدیران حقوقی، املاک و موقوفات جمعیت هلال احمر کشور از دیروز در استان یزد  هدف انتقال تجربیات و بحث و تبادل نظر در زمینه مسائل حقوقی و املاک جمعیت هلال احمر در استان یزد آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha