۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84945816
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادامه بارش ها در کردستان تا امشب؛ احتمال یخبندان در هفته آینده

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: سامانه فعال بارشی که از روز چهارشنبه در استان آغاز شد تا اوایل امشب (پنجشنبه شب) ادامه دارد اما برای اوایل هفته آینده شرایط یخبندان پیش‌بینی می شود.

علی پناهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از امشب و همچنین صبح روز جمعه بارش‌ها به صورت پراکنده و احتمالی خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان با بیان اینکه از روز جمعه تا صبح روز سه شنبه هفته آینده هوای استان پایدار خواهد بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود دمای هوای استان تا اواسط هفته آینده در طول روز روند افزایشی داشته باشد و دمای شبانه و صبحگاهی کاهش پیدا کند.

ور در ادامه در مورد وضعیت بارش ها در 24 ساعت گذشته گفت: روستای سلین در شهر سروآباد با ۴۷ میلی متر بارندگی در شبانه‌روز گذشته بیشترین بارش را در استان به نام خود ثبت کرد.

به گفته وی پس از روستای سلین، ۳۷ میلی متر در سروآباد، ۲۹ میلی متر در مریوان، ۱۸ میلی متر در بانه، ۱۳ میلی متر در سقز در شهرهای سنندج و هزارکانیان ۱۲ میلی متر، قروه هفت میلی متر، کامیاران، دیواندره و دهگلان پنج میلی متر و بیجار و زرینه سه میلی متر ثبت شده است.

پناهی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته سلین و گل‌تپه با ۱۴ درجه سانتگیراد و زرینه با ۱.۵ درجه سانتگیراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقطه استان بوده‌اند، دمای هوا سنندج ببن پنج و ۱۱ درجه در نوسان بوده است.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha