نمایشگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در آستارا گشایش یافت

آستارا- ایرنا- نمایشگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دبیرستان افروز آستارا در آیینی با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار آستارا روز پنجشنبه در این آیین گفت: ارائه آموزش‌های مرتبط با برنامه‌های پیشگیرانه برای نوجوانان و جوانان در مدرسه‌ها ضروری است، چرا که با آگاه‌سازی مناسب و به موقع می‌توانیم در تربیت نسلی سالم به عنوان سرمایه‌های انسانی آینده کشور موفق شویم.

عنایت رضایی‌پور با اشاره به اینکه اجرای فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی جزو مهمترین سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: با توجه به حجم تهدیدات موجود در زمینه آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد به مواد مخدر لازم است با همکاری نهادهای مسئول این فعالیت‌ها نیز گسترده‌تر شود.

وی بیان کرد: در این میان آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان و تکیه بر آموزش‌ در چارچوب مدرسه‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر اهمیتی ویژه دارد و فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه موجب نهادینه‌شدن فرهنگ پیشگیری در سطح جامعه نیز خواهد شد.

فرماندار آستارا اضافه کرد: مدرسه‌ها با توجه‌ به کارکردهای آموزشی و تربیتی ضمن اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در توانمندسازی نوجوانان و جوانان و مراقبت از آنها در برابر آسیب‌های اجتماعی می‌توانند نقشی بسزا داشته باشند و از این رو باید این محیط‌های آموزشی را به فرصتی برای ترویج پیام‌های پیشگیرانه تبدیل کنیم.

نمایشگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با همکاری نمایندگی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران در شهرستان آستارا به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی برپا شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha