۲۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۴۶
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84946459
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مروری بر خطبه‌های نماز جمعه شهرستانهای خراسان رضوی

مشهد - ایرنا- تاکید بر افزایش هوشیاری آحاد جامعه بویژه نسل جوان نسبت به ترفندهای دشمنان، لزوم ترویج تفکر بسیجی در پیشرفت کشور و ضرورت برخورد قاطع قوع قضاییه با اغتشاشگران محور اصلی خطبه های نماز جمعه امروز شهرستانهای خراسان رضوی بود.

گناباد- امام جمعه گناباد در خطبه های امروز نماز جمعه این شهرستان بر افزایش هوشیاری آحاد مختلف جامعه و از جمله نسل جوان نسبت به ترفندهای دشمنان در بخشهای مختلف و از جمله شبهه افکنی از طریق فضای مجازی در جریان اغتشاشات و قائله های اخیر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسن صادقی در مصلی امام خمینی (ره) گناباد افزود: دشمنان با شبهه  افکنی و القائات منفی از طریق فضای مجازی و  طرح مساله برگزاری همه پرسی سعی می کنند، جوانان  را در اغتشاشات اخیر با خود همراه کنند که باید هوشیاری خود را نسبت به این مساله افزایش داد.

وی تصریح کرد: دشمنان و عوامل آنها به وسیله فضای مجازی خطاب به جوانان چنین شبهه افکنی می کنند که پدران و مادران شما بیش از  ۴۰ سال گذشته به قانون اساسی و این نظام جمهوری اسلامی رای دادند ولی امروزه عده ای مخالف آن هستند و باید یک همه پرسی دوباره برگزار شود.

خطیب نماز جمعه گناباد گفت: در پاسخ به طرح چنین شبهاتی از سوی دشمنان باید گفت، در هیچ نظامی در کل جهان و حتی در خود آمریکا و اروپا بعد از گذشت مدتی همه پرسی برای تغییر نظام شان برگزار نکردند، در آمریکا با گذشت ۲۰۰ سال که نظام لیبرال دموکراسی روی کار آمده شاهد برگزاری همه پرسی نبودیم.

حجت الاسلام صادقی نسب گفت: مستکبران و ایادی سرسپرده آنها که شبهه برگزاری همه پرسی در فضای مجازی را مطرح می کنند، در کشورهای خودشان به این مساله توجه ندارند.

وی تصریح کرد: همچنین باید یادآور شد که میلیونها نفر از ملت مومن و انقلابی ایران اسلامی همه ساله با حضور در صحنه های مختلف و از جمله راهپیمایی ۲۲ بهمن با دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و بنیانگذار فقید انقلاب تجدید پیمان می کنند که  این بهترین نوع همه ‌پرسی است.

تربت‌حیدریه- امام جمعه تربت‌حیدریه در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن گرامیداشت هفته بسیج، گفت: این نهاد انقلابی یادگار مادگار حضرت امام خمینی(ره) است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمد معلمی افزود: امام خوب می دانست بسیج و تفکر بسیجی، رمز بقای انقلاب و پیشرفت و توسعه کشور است.

وی گفت: امروز نیز می‌بینم دولت سیزدهم با همین تفکر بسیجی قدم‌های خوبی برای رشد و توسعه کشور برداشته و به خاطر همین پیشرفتها است که امروز دشمنان و در قدم نخست رسانه‌های معاند با انتشار اخبار دروغ به دنبال کمرنگ نشان دادن خدمات دولت اسلامی هستند.

معلمی افزود: امروز این رسانه‌های ضد انقلاب اندکی اغتشاشگر را تشویق به ایجاد وحشت در بین مردم کرده و آنها نیز در کف خیابان مردم را تهدید می‌کنند که اگر با آنها همسو نشوند، به اموالشان آسیب می‌رسانند.

امام جمعه تربت‌حیدریه به حوادث شاهراغ و ایذه اشاره و اظهار کرد: این حوادث  نشان داد مردم باید در زمینه شناخت دشمن دقت نظر به خرج دهند و باید قبل وقوع چنین حوادثی عاملان آنها را شناسایی و اقدامات پیشگیرانه و قضایی صورت گیرد.

معلمی تصریح کرد: با توجه به آیات قرآنی، باطل رفتنی و حق ماندگار خواهد بود و پیروزی صد در صد از آن مردم ایران خواهد بود و لذا مردم از این فتنه ها و آشوبها نباید بترسند.

سبزوار - امام جمعه سبزوار با بیان اینکه جان، مال و امنیت مردم خط قرمز نظام جمهوری اسلامی است، گفت: قوه قضاییه باید با عاملان اغتشاشات اخیر برخورد قاطع نماید.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه های این هفته نماز جمعه سبزوار افزود: نباید بیش از این با اغتشاشگران که دست به سلاح سرد و گرم برده و آرامش جامعه را مخدوش کرده اند، مماشات و مدارا شود.

وی اظهار داشت: دشمن هیچ وقت از ملت ایران راضی نمی شود و دست از مواضع خود برنمی‌دارد لذا باید با توکل به خدا و ایستادگی، توطئه دشمن را خنثی کرد چرا که تجربه انقلاب اسلامی نشان داده است هر وقت برابر گستاخی دشمن مدارا و تساهل شود، انقلاب و مردم ضرر کرده اند.

امام جمعه سبزوار با اشاره به در پیش بودن هفته بسیج گفت: این نهاد انقلابی شجره طیبه ای است که در تمامی وقایع انقلاب اسلامی عظمت و ثمربخشی خود را نشان داده است.

حجت الاسلام مقیسه افزود: بسیج در جریانهای مختلف انقلاب همچون دوران دفاع مقدس، حوادث طبیعی، عرصه سازندگی، مقابله با ویروس کرونا و نیز فتنه اخیر برای عزت اسلام و امنیت مردم با از خودگذشتگی در صحنه حاضر بوده است.

وی با اشاره به تصویب طرح منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در هیات دولت و ابلاغ آن از سوی معاون اول رییس جمهوری گفت: رونق تجارت و اشتغال جوانان این منطقه از دستاوردهای این طرح اقتصادی بزرگ خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha