۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 84947415
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار زنجان: تقویت هرچه بیشتر کتابخانه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: روایتهای دنیای مجازی پررنگ تر است و بر این مبنا باید در دنیای واقعی بیش از گذشته فعال باشیم که یکی از مصادیق عینی آن کتابخانه ها هستند و کارکرد مهم آنها جذب حداکثری گروه‌های هدف است.

 به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز شنبه در مراسم افتتاح کتابخانه امام حسین (ع) شهر زنجان افزود: به لحاظ فرهنگی از ابزارهایی در جهان برای تولید محتوا بهره می گیرند و با این ابزارها شروع به روایتگری و درواقع با آن کنشگری اجتماعی را ایجاد می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه هدف از ارائه این روایتها تاثیر گذاری بر مخاطبان است، ادامه داد: در دوران کرونا افراد از هم دور شدند و به دنیای مجازی گرایش پیدا کردند که یکی از دلایل همین درگیری و یا بروز نفرت در دانشگاهها که پیش از این نبود، ناشی از همین دوری است.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه پیش از این حتی جناح های سیاسی درگیری پررنگ تری داشتند اما در مواقعی در کنار هم قرار می گرفتند اضافه کرد: مسائل  اخیر ناشی از فاصله ایجاد شده و به عبارتی تبدیل دنیای واقعی به دنیای مجازی است.
افشارچی با بیان اینکه ما در تولید محتوا برتر نیستیم، بلکه تولید برتر در دست کسانی است که روایتی از خودشان تولید و در نهایت کنشگری اجتماعی را ایجاد می کنند، افزود: در حوادث اخیر 27 سرویس اطلاعاتی خارجی در حال فعالیت هستند و در این میان تقویت دنیای واقعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در دنیای واقعی ارزش و اهمیت صد چندانی دارد، گفت: بر این اساس این مقوله را باید جدی  گرفت و به این مهم توجه داشت که افراد در دنیای مجازی به دشمن تبدیل می شوند.
وی با اشاره به اینکه به کتابخانه ها باید نگاه سرای محله ای داشت، تاکید کرد: در این سرا گفت و گو، با هم بودن، درک همدیگر معنا پیدا می کند و به شناخت بیشتر و تغییر هم کمک می کند.
افشارچی با بیان اینکه به این مراکز و فرهنگ باید توجه جدی داشت و دنیای واقعی را تقویت کرد یادآور شد: کتابخانه را نباید سنتی دید،  بلکه باید متفاوت باشند و در این راستا از پتاسیل شهرداری برای پیشبرد این بخش استفاده می کنیم.
 وی با بیان اینکه افتتاح این نوع مکان ها (کتابخانه ها) برای تاثیر گذاری در وجود انسان هااست، اضافه کرد: اینکه تولید ثروت انجام دهیم که در نهایت انسانهایی که مد نظرمان باشد نباشد، با دنیای دیگر هیچ تفاوتی ندارد.
استاندار زنجان با قدردانی از دستگاههای متولی امر در احداث این کتابخانه خاطرنشان کرد: بر اساس فرموده پیامبر(ص) کاری که انجام می گیرد، به نحو احسن انجام داده شود و این مساله در کتابخانه  امام حسین (ع) زنجان نمود داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha