۸.۵ میلیون عدد آنتی‌بیوتیک در آبان تولید شد

تهران - ایرنا- مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از تولید ۸.۵ میلیون عدد آنتی‌بیوتیک در آبان امسال خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان غذا و دارو، محمد پیکانپور افزود: میزان تولید شربت‌های استامینوفن در ماه جاری نسبت به مهر، افزایش ۳.۵ برابری را نشان می دهد و ظرفیت تامین شربت‌های مسکن نیز از ۲ میلیون عدد در ماه مهر، به ۸.۳ میلیون عدد در آبان رسیده است.

پیکانپور تصریح کرد: میزان تولید ایبوپروفن در مهر امسال ۳۰۰ هزار عدد بود که در آبان به ۲.۴ میلیون عدد رسید و تا پیش از اتمام ماه جاری به نقطه اشباع بازار نزدیک می‌شود.

بر اساس گزارش سازمان غذا و دارو، با تشکیل ستاد رصد تامین دارو و فعالیت شبانه روزی این ستاد، کمبودهای دارویی بررسی شد که بخشی از این کمبودها که تعداد آنها کم است، سراسری است و نیاز به زمان بیشتری دارد اما کمبود برخی داروها، مقطعی است که با جابه‌جایی موجودی بین استان‌ها، مشکل برطرف می‌شود.

در مورد برخی داروهای حمایتی مانند استامینوفن، بروفن، شربت دیفن هیدرامین و آنتی‌هیستامین‌ها، کمبودها در حدی نیست که نیاز به واردات این اقلام دارویی باشد

۸.۵ میلیون عدد آنتی‌بیوتیک در آبان تولید شد

در مورد برخی داروهای حمایتی مانند استامینوفن، بروفن، شربت دیفن هیدرامین و آنتی‌هیستامین‌ها، کمبودها در حدی نیست که نیاز به واردات این اقلام دارویی باشد و با افزایش ظرفیت تولید، وضعیت سامان می‌یابد. در بسیاری از استان‌ها مشکل کمبود این داروها رفع شده و در برخی از استان‌ها که دسترسی آنها به دارو کمتر بود و یا شرکت‌های پخش سراسری به آن مناطق دسترسی نداشته‌اند نیز از طریق جابه‌جایی بین ذخیره‌های دارویی، مشکل برطرف می‌شود.

سازمان غذا و دارو اعلام کرد، برای پایداری و ثبات در بازار دارویی کشور به چند هفته زمان نیاز است تا با تامین به موقع شرکت‌های تولید کننده، واردات و کمک به اصلاح مصرف دارو، مشکلات کمبود دارویی به حداقل برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha