مدیرکل امور اقتصادی و دارایی: یکهزار و ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار صرف آبادانی استان سمنان شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: اعتباری به میزان یکهزار و ۴۶۰ میلیارد تومان در یکسال گذشته از محل‌های مختلف به استان برای عمران و آبادانی تزریق شد.

علیرضا دیانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابراز داشت: از مجموع اعتبارات اختصاص یافته به استان سمنان طی یکسال گذشته، ۸۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی است.

دیانی تصریح کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی پایان سال مالی ۳۱ شهریور ماه تعیین شد و بر این اساس دستگاه‌های اجرایی ۱۰۰ درصد اعتبارات مربوط به ۱۴۰۰ را جذب کردند و تا پایان شهریور سال۱۴۰۲ برای جذب اعتبارات امسال فرصت دارند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی: یکهزار و ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار صرف آبادانی استان سمنان شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: اولویت تخصیص اعتبارات در استان سمنان مناطق کم‌رخوردار و دورافتاده است و نظارت بر هزینه کرد اعتبارات نیز با اهتمام ویژه انجام می‌شود.

وی افزود: شعار دولت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، احیای اهداف عالی انقلاب است که به لطف اقدام‌های دولت سیزدهم و دولتمردان، در ریل انقلاب در حرکت هستیم و با تخصیص اعتبارهای لازم، فعالیت‌های زیربنایی شهری و روستایی و روند تکمیل طرح‌های نیمه تمام به سرعت در حال انجام است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان بیان کرد: ۸۱۵ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به تولیدکنندگان استان سمنان با هدف رونق تولید پرداخت شد که این میزان پرداختی چشمگیر است.

تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور که از سال ۱۴۰۰ برقرار شده، جزو اقداماتی محسوب می‌شود که با هدف ایجاد رونق تولید برای طرح‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری اشغال‌آفرین در نظر گرفته شده و از جمله مهمترین ابزار ایجاد و حفظ اشتغال در استان‌ها است

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد که از این شمار، ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha