دریافت سند برای ۱۹ هزار و ۲۰۰ ملک بی‌سند آموزش و پرورش

تهران - ایرنا - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۰ برای ۱۹ هزار و ۲۰۰ ملک بی‌سند آموزش و پرورش سند گرفتیم.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، قاسم احمدی لاشکی امروز در حاشیه نشست شورای معاونان امور مجلس دستگاه‌های اجرایی کشور اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۰۲ هزار و ۲۵۹ ملک در آموزش و پرورش داریم که غالبا مدرسه هستند که این عدد در تفاهم‌نامه پشین ۱۰۰ هزار و ۵۵۶ مورد بود که از آن زمان یک سری اراضی جدید پیدا شدند و ۲ هزار مورد دیگر به آن اضافه شد.

وی عنوان کرد: همچنین اخیرا تفاهم‌نامه‌ سه جانبه‌ای با سازمان ملی ثبت اسناد و بنیاد مسکن داشتیم تا براین اساس فرایند دریافت اسناد این املاک و اراضی سرعت بخشد.

احمدی لاشکی گفت: ۴۸.۵ درصد املاک آموزش و پرورش سنددار نیستند، نیازمند آن هستیم که همکاران در بنیاد مسکن تعامل بیشتری داشته باشند.

وی افزود: ۳۸ هزار و ۷۱۵ مورد از املاک و اراضی ما در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر قرار دارد که به حوزه مسئولیت بنیاد مسکن برمی‌گردد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کارگروه‌هایی به منظور سنددار شدن املاک و اراضی آموزش و پرورش تشکیل شده که آنها را به سرعت فعال خواهیم کرد.

احمدی لاشکی ادامه داد: ۲۰۰ مورد از مدارس استیجاری و دارای حکم قلع و قمع هستند که به نسبت کل مدارس عدد بالایی نیست اما تلاش می‌کنیم تا جایی که می‌توانیم با مذاکره از این اقدام جلوگیری شود.

وی افزود: چند مورد حاد در این خصوص داریم که دانش آموز در مدرسه مشغول تحصیل است و هماهنگ شده که مشکلات حل شوند.

وی یادآورشد: با ۲۰ درصد این مدارس درگیری مستقیم داریم و به دنبال تهاتر و حل و فصل موضوع هستیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره تغییر کاربری برخی مدارس واقع شده در مکان های تجاری توضیح داد: مولدسازی دارایی‌ها را آغاز کرده و اجازه مدیریت بهتر برای بهره برداری از دارایی‌ها به ما در قانون داده شده است.

احمدی لاشکی ادامه داد: کارگروهی تشکیل شده و همکاران مشغول به کار هستند تا برای رویه مولدسازی در نقاط مختلف کشور یک برنامه منسجم تهیه و تنظیم کنیم.

وی گفت: با به سرانجام رسیدن این رویه، دغدغه‌های مالی آموزش و پرورش برای کیفیت بخشی حل می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۹۷.۳ درصد بودجه آموزش و پرورش برای حقوق و دستمزد است، گفت: امیدواریم با مولدسازی این مشکلات را حل کنیم.

احمدی لاشکی گفت: اکنون در حال تکمیل اطلاعات مربوط به مناطق تجاری املاک هستیم، این آمارها در حال تکمیل هستند و وقتی نهایی شود به صورت اولویت دار در این باره اقدام خواهیم کرد.

وی درباره طرح‌های مجلس درباره ساماندهی نیروی انسانی و تعیین تکلیف استخدام ورودی پس از سال ۹۲ گفت: طرحی را کمیسیون آموزش تصویب کرده بود، به صحن علنی آمده و منتظریم تا نتیجه مشخص شود. نگاه ما در این موضوع باید به دانشگاه فرهنگیان باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی اظهار کرد: مجلس طرحی حمایتی در این باره دارد. ۲۲۰ هزار معلم غیردولتی داریم که ۵۰ درصد آنها بازنشسته هستند اما سایر آنها جوان‌ و در ابتدای راه‌ قرار دارند.

احمدی لاشکی افزود: اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی مصوب ۱۳۹۵ در دستورکار قرار گرفته که یکی از موارد آن مربوط به حقوق و دستمزد می شود، در این راستا حقوق معلمان طبق قانون کار باشد و الزاما افزایش‌ها برای آنها هم منظور شود یا از بیمه کامل برخوردار شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha