۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۱۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84949495
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

متقاضیان ذخیره‌سازی خون‌بندناف در گیلان تسهیلات می‌گیرند

رشت - ایرنا - دبیر نهاد مردمی بانک قرض الحسنه رسالت در گیلان گفت: متقاضیان ذخیره‌سازی خون بندناف در این استان می‌توانند از تسهیلات برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران رشت عنوان کرد: براساس تفاهمنامه بانک قرض‌الحسنه رسالت با موسسه رویان، متقاضیان برای ذخیره‌سازی خون‌بندناف می‌توانند از تسهیلاتی با کارمزد ۲ درصد استفاده کنند.

وی با بیان اینکه متقاضیان به صورت غیرحضوری باید از طریق پیشخوان مجازی بانک رسالت و اینترنت بانک درخواست خود را ارائه دهند، افزود: با انجام مراحل برای دریافت تسهیلات، مبلغ پس از واریز به حساب متقاضی از حساب وی برداشت و برای موسسه رویان واریز خواهد شد.

سرپرست جهاد دانشگاهی گیلان نیز در این نشست با اشاره به فعالیت یک دهه نمایندگی ذخیره‌سازی خون بندناف در این استان توسط این سازمان عنوان کرد: هم اکنون هزینه اولیه برای ذخیره‌سازی خون‌بندناف ۶ میلیون تومان است ضمن اینکه ۲۸۰ هزار تومان بابت نگهداری سالانه دریافت می‌شود.

دکتر حمیدرضا مسکنی بیان داشت: علاوه بر ارائه تسهیلات برای متقاضیان ذخیره سازی خون بند ناف، امکان پرداخت اقساطی هزینه نیز فراهم شده است از این‌رو خانواده متقاضی نداشته ایم که به دلیل مشکل مالی ذخیره سازی خون بند ناف انجام نداده باشد.

وی با اشاره به آمار پایین ذخیره‌سازی خون بند ناف و ضرورت اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها بیان داشت: بر اساس آمار پنج سال اخیر به طور متوسط ماهانه ۲۰ تا ۲۲ نمونه ذخیره سازی در گیلان انجام می شد اما طی سه ماه اخیر این تعداد به ۴۰ نمونه در ماه رسیده است.

سرپرست جهاد دانشگاهی گیلان با بیان اهمیت ذخیره سازی خون بند ناف اظهار داشت: خون بند ناف به عنوان منبعی از سلول های بنیادی در درمان بیماری‌هایی با منشاء خونی استفاده می شود از این‌رو ذخیره سازی آن به خانواده ها توضیه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha