۱ آذر ۱۴۰۱، ۸:۵۷
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 84950029
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهروندان خطر وسایل گازسوز غیراستاندارد را جدی بگیرند

کرج - ایرنا - مدیرکل استاندارد البرز با اشاره به تکرار حوادث گازگرفتگی در فصل سرما به مردم توصیه کرد، ضمن استفاده از بخاری های استاندارد، هنگام نصب وسایل گاز سوز از سالم بودن قطعات این وسایل اطمینان حاصل کنند، چرا که خطر جدی است..

محمدحسین طاهری روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بررسی های میدانی نشان می دهد که بخشی از گاز گرفتگی ها ناشی از معیوب بودن قطعات وسایل گاز سوز است.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از بخاری های بدون دودکش در محل های بسته و کوچک مانند اتاق خواب، حمام و مکان هایی که دارای تهویه مناسب نیستند منجر به بروز حوادث ناگوار خواهد شد.
از مهرماه سال جاری تاکنون هشت نفر براثر گازگرفتگی در استان البرز جان خود را از دست داده اند. آخرین حوادث در هفته جاری رخ داد که به مرگ چهار نفر منجر شد.

چند توصیه مهم ایمنی!

مدیرکل استاندارد البرز افزود: شهروندان دقت نمایند شیلنگ های لاستیکی رابط لوله کشی گاز شهری به وسایل گاز سوز باید دارای نشان استاندارد باشد و در نصب وسایل گاز سوز کلیه موارد ایمنی رعایت شود.

وی اظهار داشت: نصب نامناسب، استفاده از زانوهای اضافی در لوله دودکش بخاری های گاز سوز و عدم کنترل صحیح مسیر خروج گاز منو اکسید کربن و در برخی موارد معیوب بودن برخی تجهیزات این وسایل خطرات جبران ناپذیری را درپی خواهد داشت.

مدیرکل استاندارد البرز گفت: گرم بودن لوله بخاری هنگام لمس کردن و مشاهده شعله آبی آن از نشانه های باز بودن مسیر دودکش است ، در غیر این صورت باید بخاری را خاموش و نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

وی افزود: ضروری است پس از نصب و روشن کردن بخاری گاز سوز ، حداقل چند ساعت قبل از خواب از انتقال گاز بخاری به خارج از محیط خانه اطمینان حاصل کنیم.

مدیرکل استاندارد البرز به شهروندان البرز توصیه کرد، درصورت مشاهده وسایل گازسوز فاقد نشان استاندارد مراتب را به این اداره کل اعلام کنند تا عوامل تولید و توزیع وسایل گازسوز خطر آفرین تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

گزارش های ایرنا بیانگر این واقعیت تلخ است که متاسفانه همه ساله در فصل سرما ، به دلیل استفاده مردم از بخاری های غیر استاندارد و فاقد کارایی مناسب تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha