۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۲۰
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 84950478
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در اردبیل آغاز شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: با راه‌اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج طرح حمایت از بیماران نیازمند در این استان آغاز شد.

دکتر سیدوحید خلیل‌اللهی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه قبل از این تنها پنج بیماری خاص ام اس، تالاسمی، هموفیلی، پیوند کلیه و بیماران دیالیزی مورد حمایت و تحت تعهد بیمه سلامت بودند، افزود: با راه‌اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج هم‌اکنون در مجموع ۹ بیماری از جمله بال پروانه‌ای و اوتیسم مورد حمایت و تحت تعهد بیمه سلامت قرار گرفت.

وی با اشاره به وجود ۴۴ بیماری صعب‌العلاج و خاص اظهار کرد: به تدریج و با آماده کردن زیرساخت‌های لازم تمامی بیماری های صعب‌العلاج و خاص در آینده نزدیک در چتر حمایتی و تحت تعهد بیمه سلامت قرار خواهد گرفت.

او بیان کرد: با نشان‌دار شدن این بیماران در سامانه الکترونیکی نسخه نویسی بیمه سلامت سهم پرداختی بیماران حتی در بخش خصوصی به صورت عمده بر عهده سازمان بیمه سلامت خواهد بود.

وی از رایگان شدن ۱۰۰ درصدی داروی بیماری ام اس برای بیماران تحت پوشش این صندوق خبرداد و اضافه کرد: در این طرح با افزایش تعهد و سهم بیمه سلامت ارائه خدمات دارویی و آزمایش‌ها، عکسبرداری و رادیولوژی و سونوگرافی و فیزیولوژی، سهم بیماران خاص و صعب‌العلاج کاهش یافته و در بیشتر موارد به صفر رسیده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل ادامه داد: در این طرح حتی اگر بیماری بیش از تعهد بیمه سلامت هزینه کند با ارائه مدارک هزینه‌ای می‌تواند بخشی از آن را از بیمه سلامت دریافت کند.

خلیل‌اللهی گفت: در واقع صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج مازاد بر تعهدات بیمه‌های پایه چون تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و تکمیلی به بیماران خدمات ارائه می‌کند.

وی افزود: افراد دارای بیماری صعب‌العلاج می‌توانند به سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس bimehsalamatiranian.ir و یا به دفاتر بیمه سلامت مراجعه و از بسته‌های خدماتی این صندوق بهره‌مند شوند.

بیش از ۸۰۰ هزار نفر به عبارتی ۶۴ درصد جمعیت استان اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

استان اردبیل دارای ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha