۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۰۲
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 84950599
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بخش عمده دعاوی قضایی البرز مربوط به اختلافات ملکی است

کرج - ایرنا- رییس کل دادگستری البرز با بیان اینکه از سال ۱۳۹۸ تا شهریور ماه امسال ۷۵ هزارو۵۳۹ پرونده اختلاف ملکی در مراجع قضایی این استان تشکیل شده است، گفت: اختلافات ملکی بخش عمده ای از دعاوی قضایی این استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، حسین فاضلی هریکندی روز سه شنبه در همایش صدور پروانه تخصصی مشاوران املاک استان البرز که درتالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد،‌ اظهار داشت: اگر برای هر پرونده ۲ نفر طرف دعاوی در نظر بگیریم بیش از ۱۵۰ هزار نفر و اگر جمعیت خانواده ها را لحاظ کنیم رقمی بیش از ۶۰۰ نفر در این استان درگیر اختلافات ملکی هستند.

رییس کل دادگستری البرز افزود: در ۶ ماهه نخست امسال حدود هشت هزار و ۷۸۷ پرونده در حوزه ملک در مراجع قضایی در استان البرز به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۱۸ درصد افزایش ثبت پرونده های ملکی را در استان داشته ایم.

فاضلی هریکندی گفت: بیشتر دعاوی الزام به سند رسمی مربوط به اموال غیر منقول در بنگاه های مشاوران املاک استان البرز است؛ میانگین ورودی ماهانه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت البرز

۱۹ فقره پرونده الزام به تنظیم سند در سال گذشته داشتیم که در این بخش البرز رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: تعداد پرونده های وارده سال گذشته البرز در بخش الزام به سند رسمی ۲ درصد نسبت به سال ماقبل افزایش نشان می دهد ؛ البته استان البرز ویژگی های خاص خود مانند همسایگی با پایتخت ، جمعیت حاشیه نشین و داشتن تعاونی های متعدد را دارد .
رییس کل دادگستری البرز گفت: رویکرد ما در مجموعه حاکمیت و دستگاه قضایی این است که به اندازه و به تعداد پرونده هایی که تشکیل می شود ساختار تشکیلات، تعداد قاضی، کارمند و مکان را توسعه دهیم تا روند رسیدگی به پرونده ها تسریع یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha