۱ آذر ۱۴۰۱، ۲۳:۲۱
کد خبرنگار: 5260
کد خبر: 84950868
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بررسی کیفیت ساخت آجر اصفهان

۱ آذر ۱۴۰۱، ۲۳:۲۱
کد خبر: 84950868
بررسی کیفیت ساخت آجر اصفهان

از زمان رشد تمدن و شهرنشینی و مهارت انسان در ساخت بناها، ساختمان‌سازی به یکی از مشاغلی تبدیل شد که عده زیادی از افراد را مشغول به کار می‌کند. ساختمان‌سازی می‌تواند تجسم هنرهایی و مهارت‌هایی باشد که تلفیق آن‌ها به صورت بناهای مختلف دیده می‌شود.

در ساخت هر ساختمان عوامل مختلفی نقش دارند که یکی از آن‌ها، مصالح ساختمانی هستند. در این مقاله قصد داریم به یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی یعنی آجر پرداخته و ضمن بررسی قیمت آجر ها، شما را با یک منبع برای تهیه مصالح ساختمانی آشنا کنیم.

انواع آجر و کاربردهای آن‌ها

آجر یکی از قدیمی‌ترین مصالح ساختمانی دست‌ساز بشر است که قدمت آن به همان دورانی باز می‌گردد که افراد، نحوه ترکیب آب و خاک و تولید گل را آموختند؛ پس از آن، یاد گرفتند که پختن گل می‌تواند بر استحکام آن بیفزاید و به این ترتیب، آجرها پا به عرصه ساخت بناها گذاشتند؛ حال برای آن که بتوانید بهترین آجر را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید، باید با انواع و همچنین قیمت آجر آشنا باشید. پیش از هر چیز بیایید با اجزای تشکیل دهنده خاک مورد استفاده در ساخت آجر آشنا شده و بعد به بررسی قیمت آجر بپردازیم. آجرها موارد زیر را شامل می‌شوند:

-خاک رس

-ماسه

-فلدسپات

-سنگ‌ آهک

-سولفات‌

-سولفور

-فسفات‌

-کانی‌ آهن

-منگنز

-منیزیم

-سدیم

-پتاسیم

-مواد آلی

حال با استفاده از این موارد گفته شده آجرهایی تولید می‌شوند که هر یک از آن‌ها کاربرد خاصی دارند و به منظور انجام فعالیتی اختصاصی طراحی شده‌اند. اگر بخواهیم انواع آجر را براساس کاربرد آن‌ها تقسیم‌بندی کنیم، به فهرست زیر خواهیم رسید:

آجر برای آجرنما

این نوع از انواع آجرها برای ساخت نمای ساختمان کاربرد دارند. این نما می‌تواند داخلی و یا خارجی باشد. حتماً خانه‌های قدیمی را دیده‌اید که نمای بیرونی آن‌ها از آجر ساخته شده و گچ‌کاری ندارد. امروزه همین شیوه قدیمی در طراحی نمای داخلی و خارجی ساختمان طرفداران زیادی پیدا کرده است. انواع آجرهای زینتی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند که تنوع خوبی را برای هماهنگی با سایر اجزای خانه به وجود می‌آورند. در انتخاب آجرنما باید به تناسب آن با سایر اجزای منزل توجه کنید. آجرهای نسوز انتخاب مناسبی برای به کارگیری در نما هستند.

آجر لعابی:

آجرهای لعابی نیز از انواع آجر هستند که در تزئینات ساختمان به کار می‌روند و می‌توانند جلوه زیبایی برای ساختمان‌ها ترسیم کنند. آجرهای لعابی با رنگ‌هایی چون سورمه‌ای، قهوه‌ای، قرمز، آبی و نارنجی لعاب داده می‌شوند تا جلوه بصری بهتری داشته باشند و همچنین مقاومت را افزایش دهند. در واقع لایه لعابی، مقاومت و طول عمر آجر و سازه را بالا می‌برد. توجه داشته باشید که قیمت آجر لعابی از آجر معمولی بیشتر است.

آجر مهندسی:

آجرهای مهندسی تراکم بالایی دارند و به همین علت مقاومت‌شان نیز بیشتر از آجرهای معمولی است. این آجرها که به صورت ماشینی ساخته می‌شوند، ظاهری نیمه‌شفاف داشته و در ساختمان‌هایی استفاده می‌شوند که بار زیادی را تحمل می‌کنند.

آجر ماسه آهکی:

این آجرها انتخاب مناسبی برای استفاده در دیوارهای حائل هستند. علت این مسئله مقاومت فشاری بالای آجر ماسه آهکی است که منجر به بالا رفتن ظرفیت باربری نیز می‌شود. از این آجر در پی ‌ریزی ساختمان نیز به فراوانی استفاده می‌شود. ماده اصلی این آجرها سیلیکات کلسیم است و می‌توانید آن‌ها را در رنگ‌های مختلف تهیه کنید.

آجر بتنی:

این آجر به صورت کاملاً اتوماتیک ساخته می‌شود و ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد آن باعث شده تا در قسمت‌های مختلف ساختمان‌سازی کاربرد داشته باشد. آجرهای بتنی خود انواع مختلفی دارند که می‌توانند در نقاط مختلف ساختمان از جمله پی‌ریزی، ساخت دیواره‌ها و یا نمای آن کاربرد داشته باشند. این آجرها صاف و یکدست بوده و در رنگ‌های مختلف قابل خریداری هستند.

بررسی کیفیت ساخت آجر اصفهان

کیفیت ساخت آجر اصفهان

آجر اصفهان یکی از برترین آجرهای تولیدی در سطح کشور از لحاظ کیفیت و قیمت است. به این صورت که می‌توانید بهترین کیفیت ممکن را با نازل‌ترین قیمت از طریق آجرهای اصفهان به دست آورید. همچنین، دسترسی شما به انواع مختلف آجر از جمله سفالی، سوراخ‌دار، لفتون، مهندسی، آجرنما، لعاب‌دار، پلاک و غیره از طریق آجر اصفهان امکان‌پذیر خواهد بود. افزون بر این، آجرهای اصفهان در ابعاد گوناگون و متناسب با نیاز مشتریان تولید شده و در دسترس قرار گرفته‌اند. در ادامه، پس از آشنایی با قیمت آجر لفتون اصفهان و قیمت آجر نسوز، شما را با مرجعی برای خرید آجر، از جمله آجرهای ساخت اصفهان آشنا خواهیم کرد.

قیمت آجر اصفهان

برای اطلاع از قیمت آجر باید از انواع آن آگاهی داشته باشیم. در واقع هر آجر با توجه به کیفیت و کاربرد آن می‌تواند قیمت متفاوتی داشته باشد. برای مثال قیمت آجر لفتون با قیمت آجر نسوز متفاوت است؛ چرا که هر یک از آن‌ها فرایند ساخت متفاوتی داشته و کاربرد منحصر به فردی نیز دارند.

** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha