۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84953492
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین جشنواره "گل‌پرکنی" زعفران در گناباد برگزار شد

گناباد-ایرنا- نخستین جشنواره و رقابتهای گل پرکنی زعفران گناباد روز شنبه در روستای "باغ آسیا" از توابع این شهرستان برگزار شد.

دبیر برگزاری جشنواره گل پرکنی زعفران گناباد در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: معرفی ظرفیتهای تولید زعفران این شهرستان و ایجاد شور و نشاط در بین خانواده ها و آموزش راهکارهای علمی همراه با سرعت و دقت در گل پرکنی این محصول، از اهداف این جشنواره است.

علی‌اکبر نوریان ادامه داد: جشنواره گل پرکنی زعفران با حضور ۹۰ نفر در سه رده سنی خانوادگی، گروهی و انفرادی برگزار شد.

وی اظهار داشت: در پایان این جشنواره در بخش انفرادی "طاهره عابدینی، کوثر گلباف و صبا مومنی" به ترتیب نفرات اول تا سوم را کسب کردند.

نوریان اضافه کرد: همچنین در بخش گروهی جشنواره گل پرکنی زعفران در گناباد، گروههای "مظلوم، آتیه ثانی و بیک‌زاده" به ترتیب به مقامهای اول تا سوم دست یافتند.

معاون مدیریت جهاد کشاورزی گناباد افزود: همچنین در بخش خانوادگی جشنواره و رقابت گل پرکنی زعفران خانواده های "غلامی، مسکین و طلعتی" مقامهای اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

وی گفت: این جشنواره در رده های سنی ۹ الی ۶۷ سال برگزار شد که از نقاط قوت این دوره از رقابتها کسب رتبه دوم توسط یک شرکت کننده ۹ ساله بود.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد هم گفت: این شهرستان از نقاط مستعد تولید زعفران در جنوب استان خراسان رضوی است و برداشت این محصول در گناباد از اواسط آبان ماه آغاز شد و تا انتهای آذرماه ادامه دارد.

رمضانعلی قاسمی اظهار داشت: پیش بینی می شود در این مدت بیش از ۱۱ تن زعفران از سطح مزارع مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد برداشت شود.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوبی‌ترین نقطه استان خراسان رضوی واقع است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha