بسته های حمایتی دولت از دامداران کهگیلویه و بویراحمدی در راه است

یاسوج- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسته های حمایتی دولت از دامداران در تهران آماده شده است که به زودی به این استان ابلاغ و جزئیات آن اعلام خواهد شد.

سید علی معتمدی‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعات بسته های حمایتی آماده شده است و در روزهای آینده ابلاغ می شود تا حمایت لازم از دامداران استان های مختلف و به تبع آن تولید کنندگان دام کهگیلویه و بویراحمد انجام شود.

وی افزود: به منظور حمایت از دامداران دولت در ابتدا تلاش کرد تا نهاده های دامی به انحراف نروند و دست دلالان کوتاه شود و دامدار مجبور نباشد نهاده را با قیمت گزاف از دلال بخرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اینک دست دلالان از نهاده های دامی کوتاه شده است و با قیمت یکسان به دست همه دامداران می رسد.

معتمدی‌پور ابراز داشت: از طرف دیگر برای دامداران دامدار کارت صادر شد و سرمایه در گردش برای خرید نهاده ها به آن ها ارائه شد.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش قیمت نهاده های دامی دولت پیگیر بسته حمایتی برای آن هاست که با ابلاغ آن مشکل نهاده های دامی تولید کنندگان دام رفع خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد حمایت از تولیدکنندگان در بخش کشاورزی و پاسخ به مطالبه این قشر از جامعه به عنوان فعالان عرصه تولید و امنیت غذایی را از اولویت‌های دولت و وزارت جهاد کشاورزی دانست.

بسته های حمایتی دولت از دامداران کهگیلویه و بویراحمدی در راه است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این مدت بخشی از دام های پروار تولید کنندگان دام در استان خریداری شد و تقریبا تمام بهای دام پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: بخشی از مطالبات دامداران با نهاده تهاتر شد و هر کسی مراجعه کرد خرید به طور قطعی انجام شد.

معتمدی‌پور بیان کرد: در تمام نقاط استان نهاده های دامی به اندازه کافی وجود دارد و از لحاظ وجود نهاده دامی هیچ گونه مشکلی نیست.

تعداد واحدهای دامی کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار راس است. بیش از ۴۰ هزار دامدار در استان فعال هستند.

میزان تولید گوشت قرمز عشایر کهگیلویه و بویراحمد که در سال‌ ۱۴۰۰ هشت هزار و ۱۰۰ تن بود هم اکنون به ۹ هزار تن رسیده است.

عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیش از یک‌میلیون رأس دام سبک و سنگین دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha