۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 84954466
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴ مرکز درمانی غیرمجاز در خراسان جنوبی پلمب شد

بیرجند - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ مرکز غیرمجاز در حوزه طب سنتی، پزشکی، دندانسازی، دندانپزشکی، خدمات پوست و زیبایی در خراسان جنوبی پلمب شده است.

علی‌اکبر اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه واحد غیرمجاز در زمینه‌های دندانپزشکی، دندانسازی و زیبایی طی روزهای اخیر در شهرستان بیرجند شناسایی و پلمب شد.

وی گفت: با بازدیدهای مستمر کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی، یک مرکز خدمات زیبایی که اقداماتی از قبیل لیزر موهای زائد، جوان‌سازی پوست با دستگاه و ماساژ درمانی را غیرمجاز و بدون داشتن مجوز قانونی انجام می‌داد، شناسایی شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: در بازدید مشترک با نماینده پلیس اماکن این مرکز پلمب و پرونده مربوطه برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی همچنین به پملب ۲ واحد غیرمجاز دندانسازی و مرکز ارائه خدمات دندانپزشکی اشاره کرد و افزود: طبق ماده ۳ قانون مقررات امور پزشکی و دارویی هرگونه فعالیت و دخالت در امور پزشکی توسط افراد فاقد صلاحیت و بدون مجوز، غیرقانونی تلقی می‌شود و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی می شوند.

اسماعیلی از مردم خواست ضمن خودداری از مراجعه به واحدها و موسسات غیرمجاز درمانی، هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا به اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اطلاع دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha