۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۸
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84954665
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعطای تسهیلات کم‌بهره برای کاهش پنج هزار بیکار گنبدی پیگیری می‌شود

گنبدکاووس- ایرنا- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس از وجود حدود پنج هزار بیکار در شهرستان خبر داد و گفت: میانگین بیکاری در این شهرستان بین ۹.۸ تا ۱۰.۷ درصد است که با اعطای تسهیلات کم‌بهره و همچنین تلاش دستگاه‌های اجرایی، واحدهای تولیدی و بخش خصوصی به دنبال کاهش این آمار هستیم.

عبدی بدراق‌نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سالانه با وجود همراهی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی باز هم بیش از سه هزار نفر به آمار متقاضیان اشتغال که به طور عمده دانش‌آموختگان دانشگاهی و قشر بانوان هستند در گنبدکاووس افزوده می‌شود.

وی افزود: امسال از محل منابع مشاغل خانگی و عشایری و روستایی ۸۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی در گنبدکاووس پرداخت و زمینه اشتغالزایی بیش از ۲۰۰ نفر فراهم شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس سهمیه تسهیلات مشاغل شهرستان در سال ۱۴۰۱ را ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهارداشت: ۶۱۹ نفر با معرفی جهاد کشاورزی، کمیته امداد، صنعت، معدن و تجارت، بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای دریافت این تسهیلات تشکیل پرونده دادند.

بدراق نژاد افزود: در نهایت ۳۵۷ نفر برای دریافت ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی با نرخ سود چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله به بانک‌های عامل معرفی شدند که تاکنون ۷۸ میلیارد ریال به ۲۳۷ متقاضی پرداخت شد.

وی گفت: همچنین امسال در بحث تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری از محل وصول مطالبات، هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در ۲ فقره پرونده پرداخت و یک پرونده برای دریافت پنج میلیارد ریال به بانک معرفی شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس ادامه داد: همچنین تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به متقاضیان در شهرستان پرداخت شده است.

بدراق‌نژاد تعهد اشتغال گنبدکاووس در سال ۱۴۰۱ را ۶ هزار و ۲۲۷ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون زمینه اشتغال برای چهار هزار و ۱۵۷ نفر معادل ۶۷ درصد از تعهد فراهم شده است.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha