۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۵
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84954724
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ورود تجهیزات نظامی سوریه به عین العرب پس از افزایش حملات ترکیه

تهران - ایرنا - تجهیزات نظامی ارتش سوریه شامل حداقل ۲۰ تانک، نفربر، توپ، مواد لجستیکی و خودروهای مجهز به مسلسل های سنگین وارد عین العرب شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روزنامه الوطن، ورود تجهیزات و نیروهای نظامی ارتش سوریه به عین العرب پس از آن انجام شد که نظامیان ترکیه دیروز شنبه حومه الحسکه، الرقه و حلب در سوریه را هدف قرار دادند. تجهیزات و نیروهای ارتش سوریه پس از ورود به شهر عین العرب به سمت غرب این شهر حرکت کرده و در مناطق مختلفی مستقر شدند.

همزنان با پرواز جنگنده‌های ترکیه بر فراز شهر عین العرب در حومه شمال شرقی حلب، ارتش ترکیه و گروه‌های مسلح، تجهیزات نظامی از نوع توپ و خمپاره‌انداز به سمت روستاهای «تل شعیر»، «زور مغار»، «کورعلی»، «جارقلی» و «خرب عطو» در حومه غربی منطقه و به سمت روستای «قره موغ» در حومه شرقی آن و همچنین تپه حیاتی «مشتنور» در جنوب شهر که پیش از این با شروع حمله هوایی مورد بمباران شدید جنگنده‌های ترکیه قرار گرفته بود، منتقل کردند.

منابع در بین اهالی حومه شمالی حلب اعلام کردند که توپخانه ارتش ترکیه پس از تخریب شهر منغ و فرودگاه نظامی آن و شهرهای المالکیه، شوارغه، البیلونیه، میاسه، عقیبه، ابین و نزدیک تل رفعت در روز گذشته که بدون وقوع تلفات انسانی به خانه‌ها و اموال غیرنظامیان خسارت وارد کرد، اطراف شهر تل رفعت و شهرک‌های مرعناز، العلقمیه و شوارغه و قعله آن را هدف قرار داد.

ترکیه و مناطق شمال سوریه طی چند روز اخیر شاهد حملات متقابل میان ارتش ترکیه و گروه‌های مسلح کُرد مورد حمایت آمریکا بوده است.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز سه‌شنبه گذشته در سخنانی از آغاز حملات زمینی ارتش کشورش در مناطق شمالی سوریه و عراق به زودی خبر داد و تهدید کرد که «در اسرع وقت با تانک‌های خود برای انهدام مقر تروریست‌ها وارد عمل می‌شویم و تانک‌ها و سربازان ما تروریست‌ها را در شمال سوریه و عراق ریشه کن خواهند کرد».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha