۷ آذر ۱۴۰۱، ۴:۳۷
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 84955171
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر مسکو در پکن : روابط روسیه و چین عمیق و قادر به مقابله با هر چالشی است

تهران - ایرنا - ایگور مورگولف سفیر مسکو در پکن گفت که روابط روسیه و چین قوی و دوستانه بوده و قادر به مقابله با هر چالشی است.

به گزارش ایرنا ، روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو نوشت ، مورگولف روز یکشنبه در دیدار با وانگ یی وزیر امور خارجه چین تصریح کرد ، روابط دوستانه روسیه و چین شکست ناپذیر است

این دیپلمات افزود: روسیه برای تعمیق همکاری با چین در همه زمینه ها تلاش خواهد کرد.

وی ادامه داد: مسکو با همکاری پکن تمام تلاش خود را برای غلبه بر "هژمونی تک قطبی" انجام خواهد داد.

سفیر مسکو گفت: دو کشور به طور مشترک از نظم جهانی بر اساس قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل دفاع خواهند کرد.

به گزارش ایرنا ، روابط چین و فدراسیون روسیه در سال های اخیر به دلیل برخی منافع مشترک سیاسی از شتاب بسیار بالایی برخوردار بوده است. افزایش مبادلات تجاری ، توافق های مهم در حوزه‌های اقتصادی، انرژی، نظامی، فضا و غیره از جمله شاخص های مهم گسترش همکاری‌های دو کشور است.

دو کشور در بسیاری از مسائل بین المللی و منطقه ای مواضع مشترک و یا نزدیک به هم پیدا کرده که از جمله مواضع مشترک می توان به مخالفت با هژمونی آمریکا ، نظام تک قطبی و لیبرالی آمریکایی اشاره کرد.

همکاری در بخش انرژی ویژگی دیگر مهم روابط چین و روسیه است، که اهمیت آن به جهت استراتژیک و ژئوپلیتیک کمتر از ارزش اقتصادی آن نیست. چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده انرژی و روسیه به عنوان بزرگترین صادر کننده مجموعه نفت و گاز درجهان، قراردادهای بسیار مهمی را در این بخش امضاء کرده اند که سرنوشت دو کشور را بیش از پیش به هم پیوند زده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha