۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۱
کد خبر: 84956638
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه همکاری‌های چین و روسیه در بخش انرژی

۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۱
کد خبر: 84956638
توسعه همکاری‌های چین و روسیه در بخش انرژی

تهران- ایرنا- الکساندر نواک معاون نخست‌وزیر روسیه در همایش تجاری انرژی چین و روسیه از توسعه همکاری‌های مشترک دو کشور در بخش تولید تجهیزات گاز و نفت خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه امروز اعلام کرد که مسکو و پکن قصد دارند به طور مشترک در توسعه تجهیزات نفت و گازی که در هر دو کشور استفاده می شود، مشارکت کنند.

نواک خاطرنشان کرد که چین یکی از تولیدکنندگان کلیدی تجهیزات بخش نفت و گاز است و تائید کرد که در حال حاضر نیز همکاری نزدیکی در زمینه تامین تجهیزات نفت و گاز برای پروژه‌های روسیه وجود دارد.

وی که این اظهارات را در چهارمین همایش تجاری انرژی روسیه و چین بر زبان می آورد، تاکید کرد: کشتی‌های چینی در حمل و نقل دریایی از جمله حمل و نقل "ال‌ان‌جی" مشارکت دارند. ما قصد داریم به طور مشترک در توسعه و تولید تجهیزاتی که هم در چین و هم در روسیه قابل استفاده است، مشارکت کنیم.

همزمان شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در بیانیه ای که در این همایش خوانده شد، خاطرنشان کرد که پکن خواهان تقویت همکاری با مسکو در بخش انرژی است. وی در این بیانیه آورده است که این همکاری شامل تقویت بازار جهانی انرژی، توسعه منابع انرژی "سبز" و تامین امنیت زنجیره تامین جهانی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha