تعداد شهرستانهای با وضعیت زرد کرونایی در خراسان رضوی به هفت شهر کاهش یافت

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، هم اکنون تعداد شهرستانهای با وضعیت زرد کرونایی در خراسان رضوی از ۱۰ به هفت شهرستان کاهش یافته است.

دکتر محمد پهلوان کاشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون شهرستان‌های بجستان، بردسکن، جغتای، خلیل‌آباد، رشتخوار، کوهسرخ، گناباد در وضعیت زرد کرونایی هستند.

وی ادامه داد: همچنین هم اکنون ۲۶ شهرستان خراسان رضوی شامل شهرستان‌های مشهد، باخرز، بینالود، تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، جوین، چناران، گلبهار، خواف، خوشاب، داورزن، درگز، زاوه، سبزوار، ششتمد، سرخس، صالح آباد، فریمان، فیروزه، قوچان، کاشمر، کلات، مه ولات، نیشابور و زبرخان در شرایط آبی کرونایی قرار دارند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با ادامه روند کاهشی ابتلا به کرونا، هم اینک هیچ یک از شهرستان‌های خراسان رضوی در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار ندارند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۵۵۹ هزار و ۵۸۹ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در کشور ثبت نشده است و شمار جان باختگان این بیماری در کشور ۱۴۴ هزار و ۶۳۳ تن است.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۳۳۵ هزار و ۷۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۶۵ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۶۶۲ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۹۴۴ دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۵۸۲ دُز سوم و بیشتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۶۱ هزار و ۱۸۸ دُز رسیده است.

هم اکنون سه شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۱۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۳۱ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha