شورای راهبری سرمایه‌گذاری طرح حرم مطهر شاهچراغ(ع) تشکیل شد

شیراز- ایرنا- مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری طرح حرم های مطهر وزارت راه و شهرسازی گفت: برای نخستین بار شورای راهبری صندوق سرمایه گذاری طرح حرم مطهر شاهچراغ(ع) تشکیل و اعضای این شورا با حکم استاندار فارس تعیین شدند.

به گزارش دریافتی روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی صندوق سرمایه گذاری طرح حرم های مطهر، میلاد امینی در سفر به شیراز افزود: این شورا با هدف ایجاد تحول، تحقق برنامه های اجرایی و نظام مدیریت هماهنگ و یکپارچه در بافت پیرامونی حرم تشکیل شده است.
وی ادامه داد: سیاستگذاری و استفاده از ظرفیت ها برای رونق بخشی به اقتصاد سرمایه گذاری و اقدامات اجرایی کلیه ذینفعان از جمله سیاست های راهبری این شوراست.
مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری طرح حرم های مطهر کشور گفت: مقرر شد این شورا هر دوهفته نشست های تخصصی در زمینه سرمایه گذاری ونیازهای عام المنفعه در بافت پیرامونی حرم مطهر برگزار کند.

فعالیت دبیرخانه در معاونت گردشگری استانداری فارس
وی افزود: دبیرخانه شورای راهبری صندوق سرمایه گذاری طرح حرم مطهر شاهچراغ(ع) در محل معاونت گردشگری و امور زائرین استانداری فارس فعال شده است.

تعیین اعضای شورای راهبردی با حکم استاندار فارس
هم چنین در نخستین نشست شورای راهبری صندوق سرمایه گذاری طرح حرم مطهر شاهچراغ(ع) اعضای شورای راهبری با حکم استاندار فارس تعیین شدند.
اعضای شورای راهبری صندوق سرمایه گذاری طرح حرم مطهر شاهچراغ(ع) شامل استاندار فارس به عنوان رییس شورا، تولیت آستان مطهر شاهچراغ(ع) معاونت عمرانی و زیارت استانداری فارس ، مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری طرح ، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس و فرماندار شیراز است.

پیش از این، مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری طرح حرم های مطهر وزارت راه و شهرسازی گفته بود: محدوده فعالیت این صندوق در بافت تاریخی، مذهبی، فرهنگی شاهچراغ(ع) به ۳۶۰ هکتار افزایش یافت.
امینی افزود: این افزایش بنا به درخواست مسئولان استانی و معاونت گردشگری و امور زائران استانداری فارس مبنی بر افزایش«خط محدود» مصوب پیرامونی حرم مطهر انجام شده و در کمیسیون ماده ۵ استان به تصویب رسیده است.
وی تاکید کرد: براین اساس محدوده مشمول ارائه خدمات صندوق سرمایه گذاری طرح از ۵۷ هکتار به ۳۶۰ هکتار ارتقا یافته است.
مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری طرح حرم های مطهر گفت: در این راستا به سرمایه گذاری در پروژه های عام المنفعه در بافت تاریخی و فرهنگی پیرامونی حرم مطهر شاهچراغ تسهیلات ارزان قیمت اعطا می شود.
وی افزود: به خیرین در پروژه های عام المنفعه از جمله اقامت ارزان، مرکز بهداشتی و درمانی ۳۷۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۲ درصد و باز پرداخت ۵ ساله اعطا می شود.
امینی تصریح کرد: صندوق سرمایه گذاران فراهم شدن زمینه اقامت ارزان و زیارت آسان در بافت های فرسوده برای زائران است.همچنین در راستای حمایت از ساخت مسکن ویژه مجاورین به ازا ساخت هر واحد تسهیلات ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.
استاندار فارس نیز عصر یکشنبه ششم آذرماه جاری در نشستی خبری گفت: با اعلام آمادگی این صندوق به ساکنان اطراف حرم مطهر شاهچراغ برای بازسازی منازل مسکونی تسهیلات ۶۰۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود.
محمد هادی ایمانیه افزود: بر این اساس، ساکنان این محدوده ۳۶۰ هکتار که از ضلع جنوبی حرم علی بن حمزه (ع) شروع و تا بلوار سیبویه ادامه دارد می توانند با مراجعه به این صندوق تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات با بهره ۹ درصد و دوره بازپرداخت ۲۰ ساله دریافت کنند.
وی ادامه داد: به آن دسته از ساکنینی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی باشند نیز این تسهیلات با بهره چهار درصد پرداخت خواهد شد. این اقدام می تواند کمک خوبی به بازسازی این منطقه کند.
استاندار فارس بیان کرد: همچنین این صندوق به علاقمندان به سرمایه گذاری در زمینه بوم گردی، زائر سرا و هتل نیز تا سقف ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۴ درصد پرداخت می کند و برای راه‌اندازی برخی خدمات مانند دارالشفاء و درمانگاه نیز سود تسهیلات ۹ درصد محاسبه خواهد شد.
ایمانیه گفت: همچنین معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری نیز پذیرفته که شرایط در این ۳۶۰ هکتار بافت اطراف حرم از نظر امنیت، بهداشت و درمان، مکان های ورزشی، معابر و خدمات کمیته امداد، بهزیستی و وجود مساجد و حسینه ها به طور متوسط در حد شهرستان شیراز باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha