موقعیت راهبردی ایران فرصتی برای توسعه ارتباطات کشورهای منطقه‌ است

رشت -ایرنا- استاندار گیلان با بیان اینکه نیروی دریایی ما قدرتی در میان کشورهای منطقه به شمار می رود، گفت: ما هیچ وقت برای هیچ کشوری تهدید نبودیم و با توجه موقعیت راهبردی و دسترسی‌های شمال و جنوب و شرق به غرب فرصتی برای کشورهای دنیا در توسعه مناسبات اقتصادی و تجارت هستیم.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز سه‌شنبه در برنامه صبحگاه مشترک نیروی دریایی ارتش به مناسبت هفتم آذر افزود: کشور ما در حوزه تجارت بین‌المللی و نیز در سواحل از جمله مکران در خلیج فارس و دریاهای آزاد و نیز دریای خزر هیچ وابستگی به هیچ کشوری و هیچ قدرتی ندارد و به عنوان قدرت بلامنازع حضور دارد و این برگرفته از نبوغ و استعداد و خودباوری جوانان ما است.

وی عنوان کرد: این حضور و حرکت؛ دشمنان را مرعوب و دوستان ملت سربلندی ایران اسلامی را امیدوار می‌کند.

وی اضافه کرد: نیروی دریایی از آن جهت نیروی راهبردی است که به درستی توانستند مأموریت های خود را در آبهای سرزمینی و بین المللی برای ایجاد امنیت و تجارت به انجام برسانند.

وی اظهار داشت: نیروی دریایی امروز در اقیانوس‌ها و دریای خزر با امکاناتی که خود فراهم کرده اند به خود باوری رسیده است و اقتدار کشور را مرهون این توانمندی ها، استقامت‌ها و دلاورمردیها هستیم.

عباسی تصریح کرد: عملیات شجاعانه نیروی دریایی در طول تاریخ انقلاب اسلامی برگرفته از این باورها و اعتقادات و ارزش های ما است و همه نیروها در کنار هم تحت فرماندهی کل قوا از حیثیت اقتدار و امنیت کشور دفاع کرده و پرچم مقدس ما در جای جای دنیا به اهتزاز در می آورند و این برگرفته از قدرت و اقتدار نیروهای مقتدر این کشور یعنی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی است.

وی عنوان کرد:دشمنان در تلاشند با انواع جنگ های ترکیبی و تمام ابزارهای رسانه ای کثیف و دروغ پردازیهاشان با ایجاد اغتشاشات و جنگ ما را مرعوب کنند اما خود به رعب و وحشت و دست و پا زدن افتاده اند.

عباسی ادامه داد: امروز دشمن با توسل به جنگ ترکیبی و نیروهای دست ساز خود و با عده ای فریب خورده کوشید عمق راهبردی ما را خدشه دار کند ولی نتوانستند و اینبار هم شکست خوردند که این خود ناشی از قدرت بی بدیل جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: این ملت و کشور تحت فرماندهی رهبرمعظم انقلاب با قدرت و اقتدار مسیر خود را به سمت توسعه و پیشرفت ادامه می دهد و از امنیت داخلی و از مرزهای زمینی و آبی حفاظت و حراست میکند و افتخار ما آن است که نیروهای ما مجهز به مدرن ترین سلاح ها برای دفاع از اقتدار نظام هستند و شبکه های جاسوسی کشورهای دنیا و نقشه های آنان را در همین ایام با اتکا به این توان و ظرفیت نقش برآب ساختیم.

استاندار گیلان تاکید کرد: استان گیلان به عنوان پاره تن ایران اسلامی محکم و استوار ایستاده است و تجارت و کشتیرانی این استان با امنیت انجام می گیرد و با کشورهای همسایه ارتباط و مناسب خوبی برقرار کردیم و ظرفیت بنادر را بالا بردیم و با بهره برداری از زیرساخت ها و خطوط راه آهن و ریلی اقتصاد کشور را هم به سطح مورد قبول ای که حق جامعه ماست می رسانیم.

وی خاطر نشان کرد: ما در بخش اقتصادی توطئه دشمنان را نقش بر آب خواهیم کرد و از همه ظرفیت های استان و استعدادها و بیانیه گام دوم انقلاب در جهاد تبیین بهره‌برداری از توان رزمندگان شجاع کشور بهره می گیریم تا کشور را به درجه متعالی و آنچه اهداف امام (ره) و منویات رهبر معظم انقلاب است برسانیم.

فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا(ع) نیز در برنامه صبحگاه مشترک گفت: امروز نیروی دریایی ارتش همراه با سایر نیروهای مسلح در کنار مردم پشتیبان نظام و مردم هستند و در این مسیر استوار و ثابت قدم خواهند بود.

امیر دریادار دوم حمیدرضا سعادت افزود: امروز شناورهای ساخت و تولید جمهوری اسلامی با مشارکت نیروی دریایی و صنعت دفاعی شهید تمجیدی صیانت و مدیریت دفاع از عرصه جمهوری اسلامی ایران را در عرصه خزر و سایر آبهای بین المللی بر عهده دارند و نیروی دریایی با تغییر در ماموریت ابلاغی امروز فراتر از آبهای سرزمینی و هزاران مایل دورتر در حال گشت زنی و دفاع از حقوق ملت ایران هستند.

وی بیان کرد: ناوگروه‌های ما امروز برخلاف ناوگروهای سایر کشورها با کمترین پهلوگیری در کشورها به انجام ماموریت های خود را به انجام می رسانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha