هشتم آذر و امید به آفرینش حماسه‌ای دیگر در فوتبال ایران

مشهد- ایرنا- تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی امشب (سه شنبه) در آخرین دیدار مرحله گروهی جام جهانی به مصاف آمریکا می‌رود که سالها پیش‌ در چنین تاریخی با حماسه‌آفرینی ملی‌پوشان خود در ملبورن استرالیا، موفق به راهیابی به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هشتم آذرماه ۱۳۷۶، تیم ملی کشورمان در دیدار برگشت مرحله پلی‌آف جام جهانی فرانسه، در ملبورن به مصاف استرالیا رفت و در حالی که ۲ بر صفر از حریف عقب بود و به لحاظ عملکرد فوتبالی و نیز امتیاز میزبانی کفه ترازو به سود استرالیا سنگینی می کرد، ملی‌پوشان ایران با غیرتی مثال زدنی و با اتکا بر نیروی اراده و تعصب ملی، در ۱۵ دقیقه پایانی دیدار، گل های خورده را جبران کرده و حریف را به زانو درآورند و با توجه به نتیجه بازی رفت در تهران، به عنوان سی و دومین تیم به جام جهانی صعود کنند.

اکنون با گذشت ۲۵ سال از آن تاریخ، تیم ملی کشورمان در اندیشه خاطره‌سازی شیرین دیگری است تا با کسب برد و یا تساوی برابر حریف خود، آمریکا، با خلق حماسه ای دیگر، برای نخستین بار به مرحله حذفی جام جهانی صعود کند و روز جاودان دیگری را در تقویم ورزشی ایران اسلامی ثبت کند.

خداداد عزیزی: تیم ملی می تواند به آرزوی تاریخی خود برسد

۸ آذر و امید به آفرینش حماسه‌ای دیگر در فوتبال ایران

حماسه ساز ملبورن و پیشکسوت فوتبال کشورمان دو روز قبل در جمع خبرنگاران گفت: من بر این باورم که تیم ملی کشورمان، شانس دوم گروه خود برای حضور در مرحله بعدی جام جهانی محسوب می شود.

خداداد عزیزی ادامه داد: ملی پوشان ما می توانند با یک بازی حساب شده، رویای مردم ما برای صعود به مرحله بعدی را تحقق ببخشند و به نظرم شانس زیادی برای این اقدام برای تیم ایران وجود دارد.

این پیشکسوت فوتبال که خود نیز تجربه حضور مقابل آمریکا در جام جهانی ۹۸ فرانسه را دارد، تصریح کرد: البته دیدار با آمریکا، نسبت به دیدار با کشور ولز به مراتب سخت‌تر است چرا که این تیم فیزیکی است و روی زمین عملکرد خیلی خوبی دارد.

عزیزی ادامه داد: هرچند آمریکا از ۲ دیدار گذشته خود تنها ۲ امتیاز کسب کرده است اما هرگز نباید آنها را دست کم گرفت چرا که بازیکنان این تیم نشان داده اند در جنگ های نفر به نفر قدرت بالایی دارند.

این پیشکسوت فوتبال کشور که نقشی محوری در حماسه آفرینی دیدار ایران و استرالیا در سال ۱۳۷۶ داشته است، گفت: تیم کشورمان توانایی کسب امتیاز در این دیدار را دارد و می تواند با توجه و تمرکز بر روی شرایط جسمی و روحی خود، نتیجه دلخواه را کسب کند.

نوبت صعود ایران به مرحله حذفی رسیده است

یکی از خیل علاقه مندان به فوتبال و تیم ملی ایران در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: تیم ملی کشورمان در عمده ادوار اخیر جام جهانی حضور داشته و هر بار نیز عملکرد نسبتا مناسبی از خود ارائه کرده است.

عماد رضوانی خاطرنشان کرد: در دوره قبلی جام جهانی که در کشور روسیه برگزار شد، تیم ملی کشورمان شانس صعود به مرحله حذفی را نیز تا لحظاتی پایانی مسابقات داشت که در نهایت این امر میسر نشد.

وی ادامه داد: اکنون دیگر نوبت صعود ایران به مرحله حذفی رسیده است و باتوجه به عملکرد ملی پوشان ایران در مقابل ولز، به احتمال فراوان تیم کشورمان به مرحله بعد صعود خواهد کرد.

این علاقه مند ۲۷ ساله فوتبال، اظهار داشت: تیم ملی ما شایستگی حضور در جمع ۱۶ تیم برتر جهان را دارد و امیدواریم امروز بازیکنان ایران با تمرکز کافی، توان و تکنیک بالای خود را در میدان به نمایش بگذارند.

سینماهای خراسان رضوی، آماده پخش بازی فوتبال ایران و آمریکا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز با اشاره به آمادگی سینماهای استان برای پخش زنده دیدار ایران و آمریکا، گفت: براساس تصمیم سازمان سینمایی مبنی بر پخش زنده بازی فوتبال تیم های ایران و آمریکا در سینماهای کشور، سالن های سینمای استان آماده پخش این بازی از سری بازی های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هستند.

محمد حسین‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فروش بلیت این مراسم از شب گذشته در تارنمای "سینما تیکت" آغاز شده است و علاقه مندان می توانند بلیت خود را از این تارنما خریداری کنند.

وی اضافه کرد: همه سینماهای خراسان رضوی می توانند این بازی را در ساعت مقرر پخش کنند و تاکنون نیز پردیس های سینمایی هویزه، پارک بازار، برفی، سیمرغ، اطلس و سینما ویلاژتوریست مشهد در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند.

تیم ملی فوتبال ایران حاضر در گروه B جام جهانی قطر، با کسب ۳ امتیاز پس از انگلیس و بالاتر از آمریکا و ولز در رده دوم گروه قرار دارد و در دیدار امشب مقابل کشور آمریکا می تواند با کسب برد و یا تساوی به مرحله بعدی جام جهانی صعود کند.

این دیدار از ساعت ۲۲:۳۰ سه‌شنبه شب در ورزشگاه الثمامه دوحه قطر آغاز می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha