۱۲۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه امام رضا(ع) مشهد تحصیل می‌کنند

مشهد- ایرنا- رییس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) مشهد گفت: هزار و ۲۰۰ دانشجوی خارجی از پنج کشور همسایه در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که سفیران فرهنگی ما هستند.

مرتضی رجوعی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: هم اکنون برخی از دانشجویان کشورهای آذربایجان، افغانستان، پاکستان، سوریه و عراق در دانشگاه امام رضا(ع) تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۵ تاکنون حدود هزار دانشجوی خارجی از دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) فارغ التحصیل شدند. همچنین هم اینک ۹ هزار و ۳۰۰ دانشجوی ایرانی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند. حدود نیمی از دانشجویان را دختران و نیمی دیگر را هم پسران تشکیل می‌دهند.

رییس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به برنامه‌های روز دانشجو در این دانشگاه هم اظهار داشت: تعمیق بصیرت دینی و انقلابی دانشجویان، ایجاد ‌نشاط و فضای مفرح، تزریق روحیه امید و خودباوری در جهت شعار "ما می‌توانیم"، گسترش فعالیتهای داوطلبانه دانشجویی در ایام منتهی به ۱۶ آذر و ترویج روحیه کارآفرینی و اشتغال دانش بنیان از جمله اهداف برنامه های این مناسبت است.

۱۲۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه امام رضا(ع) مشهد تحصیل می‌کنند

رجوعی افزود: سفر دانشجویی به عتبات عالیات، اعزام دانشجویان به پارک علم و فناوری در راستای اردوی راهیان پیشرفت، ایجاد هم‌افزایی با سایر موسسات وابسته به آستان قدس از جمله موسسه جوانان، همکاری با مرکز بانوان و امور خانواده آستان قدس از دیگر برنامه هایی است که در مناسبتهای مختلف در راستای ماموریتهای علمی و آموزشی دانشگاه انجام می‌شود.

دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) متعلق به آستان قدس رضوی از سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را در مشهد آغاز کرده‌ است، هم اینک ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانشجوی این دانشگاه در دانشکده‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی، تربیت بدنی، علوم اداری، معماری و شهرسازی و علوم تربیتی و روانشناسی در حال تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha