آمادگی مدارس قشم در برابر حوادث ارزیابی شد

قشم - ایرنا - بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی امروز (سه شنبه هشتم آذر ۱۴۰۱) با هدف ارتقای آگاهی دانش‌ آموزان و خانواده‌ های ساکن در اطراف مدارس قشم با رویکرد خروج اضطراری و پناهگیری برگزار و با اجرای این تمرین آمادگی دانش آموزان این جزیره در برابر حوادث احتمالی از جمله زلزله سنجش و بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مانور سراسری ایمنی و زلزله با شعار «مدرسه ایمن - جامعه تاب آور» ویژه مدارس و مدیران بحران محله با مشارکت دستگاه های متولی در امر مدیریت بحران و سوانح جزیره قشم از جمله جمعیت هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، شهرداری، انتظامی، بسیج، فرمانداری و آموزش و پرورش در دبیرستان پسرانه نمونه دولتی دکتر حسابی شهر قشم، ۲ مدرسه بخش مرکزی و شهاب و مدرسه حضرت زینب (س) شهر سوزا برگزار شد.

رییس جمعیت هلال احمر قشم در حاشیه برگزاری این مانور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از برگزاری این مانورها را ارتقای سطح مهارت فردی و دانش مواجهه با این رویدادها در مواقع اضطراری عمومی و پیچیده انواع بحران ها دانست و افزود: بیشترین تلفات انسانی در مواقع زلزله، نا آگاهی از چگونگی پناه گیری و استفاده از مناطق امن است.

آمادگی مدارس قشم در برابر حوادث ارزیابی شد

احمدنور سرودی توضیح داد: اصرار بر تکرار و تمرین چنین برنامه هایی در سطح جامعه و خارج کردن آن از سطح نمادین، می تواند چشم انداز روشن تری از ایمنی در جامعه را ترسیم کند و باید با برگزاری این مانورها تمامی اقشار جامعه این مهارت ها را کسب کنند که بهترین مرکز برای اشاعه این فرهنگ خود امدادی و دیگر امدادی در سطح جامعه مدارس هستند.

وی اضافه کرد: ایجاد آمادگی های لازم برای انجام واکنش های با شتاب و صحیح در زمان وقوع زلزله و کمک به کاهش تلفات احتمالی از دیگر اهدافی است که این مانور فرضی به دنبال تحقق آن است.

آمادگی مدارس قشم در برابر حوادث ارزیابی شد

رییس جمعیت هلال احمر قشم گفت: در اجرا و برگزاری این مانور سراسری مراحل پناه گیری دانش آموزان در داخل کلاس درس، طبقه همکف ساختمان و نزدیک در خروجی، در راهرو و راه پله، آزمایشگاه و کارگاه، کتابخانه، حیاط مدرسه، خروج اضطراری و تخلیه، وظایف گروه های سبز، سفید و قرمز با موفقیت تمرین شد.

وی افزود: برگزاری این مانورها نقش موثری در ترویج فرهنگ ایمنی، کاهش خطر پذیری، کاهش خسارات مالی و جانی، واکنش سریع در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی و آمادگی بیش از پیش دانش آموزان و سنجش میزان هماهنگی عوامل اجرایی دارد.

آمادگی مدارس قشم در برابر حوادث ارزیابی شد

آمادگی مدارس قشم در برابر حوادث ارزیابی شد

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha