۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 84956652
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

غرش یوزهای ایرانی کابوس یانکی‌ها

۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۸
کد خبر: 84956652
میثم ناصرنژاد * خبرنگار ایرنا همدان
غرش یوزهای ایرانی کابوس یانکی‌ها

همدان - ایرنا - رویارویی با شاگردان کارلوس کی‌روش در آخرین بازی از دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به کابوس یانکی‌ها تبدیل شده و هراس آن را دارند که در مقابل غرش یوزهای مهار نشدنی ایرانی، وداعی تلخ با جام داشته باشند.

تیمی که در برابر ولز متفاوت با انگلیس ظاهر شد و کی روش با تزریق خودباوری و روحیه توفیق طلبی در بین بازیکنان، رویش دوباره را در تیم ملی کشورمان در این آوردگاه جهانی پدیدار ساخت.

هر چند که صعود ایران به بازی آخر و اما و اگرها کشیده شده اما کی‌روش نگاهی خوشبینانه به نبرد با تیم ملی آمریکا دارد و این همان حس خوشایند فوتبالدوستان ایرانی از روحیات او برای عبور موفق از این مسابقه حماسی است.

سکاندار تیم ملی که در بازی اخیر با تغییرات شگرف و غیرقابل پیش بینی توانست تیمی را روانه میدان کند که حریفان گروه B و حتی سایرین را حیرت زده کرد.

تیمی دست پرورده کی روش در بازی برابر ولز، جدا از مباحث تاکتیکی و فنی، منسجم، جنگجو و خودباور بود و برنامه محور و هوشیار برابر حریف اروپایی عمل کرد تا ترس و دلهره را به حریف امشب نیز تحمیل کند.

بدون تردید حس پیروزی، توفیق طلبی و انگیزشی که کی روش در بین ملی پوشان کشورمان با برد مهم هفته قبل برابر ولز ایجاد کرد، باعث شد تا پیش از بازی امشب لرزه بر یانکی‌ها نمایان‌تر شود، از همین رو است که گرگ برهالتر سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا بهتر از هرکسی می‌داند که بازی آسانی برابر ایران ندارد و کابوس وداع از جام، ساعاتی پیش رو تا شروع مسابقه را برای او پراسترس کرده است.

در مقابل؛ کی روش به خوبی می‌داند که میلیون‌ها هوادار ایرانی از او در این بازی چه می‌خواهند و به چه‌اندازه صعود به دور دوم برای ایرانیان مهم است.

در واقع عبور از تیم ملی آمریکا از نان شب هم برای کی روش واجب‌تر است و او بر حساسیت این بازی حماسی واقف بوده و هرگز نمی‌خواهد فرصت طلایی پیش روی خود و شاگردانش را تبدیل به زهر تلخ کند.

عبور از تیم ملی آمریکا حتی فراتر از یک نتیجه فوتبال از نان شب هم برای کی روش واجب‌تر است و او بر حساسیت این بازی حماسی واقف بوده و هرگز نمی‌خواهد فرصت طلایی پیش روی خود و شاگردانش را تبدیل به زهر تلخ کند.پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که سرمربی تیم ملی در این دیدار نیز تغییراتی در ترکیب تیم ملی ایران اعمال کند و مهمترین اتفاق این دیدار حضور علیرضا بیرانوند در ترکیب اصلی است با اینکه حسینی در بازی با ولز عملکرد بسیار خوبی داشت و دیدار با تیم ملی انگلیس را جبران کرد اما کی روش پس از بهبودی بیرانوند و عدم استفاده وی از نقاب مخصوص قصد دارد وی را جانشین حسینی کند.

از طرفی احتمال اینکه در این بازی روزبه چشمی به عنوان بازیکن ثابت به ترکیب باز گردد هم محتمل است چرا که او در بازی با ولز گل حساس تیم ملی را به ثمر رساند و کی روش به این بازیکن اعتقاد فراوان دارد.

رامین رضاییان با درخشش بسیار خوب خود مقابل ولز نیز در ترکیب اصلی ایران حضور دارد و صادق محرمی باز هم نیمکت نشین است و سردار آزمون با اینکه در بازی با ولز مصدوم شد و تصور می‌شد بازی با آمریکا را از دست بدهد اما آماده بازی تیم ملی ایران است و در مقابل آمریکا به میدان می‌رود.

با اینکه کی روش از ترکیب تیم ملی ایران در بازی با ولز رضایت دارد اما تغییرات جزیی هماهنگ با شرایط تیم ملی آمریکا انجام می‌شود و سرمربی تیم ملی قصد دارد با امتیاز این دیدار را به پایان برساند زیرا تیم ملی با تک امتیاز از این دیدار نیز می‌تواند به صعود امیدوار باشد و حضور در مرحله بعدی جام جهانی را تجربه کند.

از سوی دیگر ایرانیان فوتبالدوست نیز قطع به یقین دوست ندارند در این جام که فرصت صعود را ملی پوشان تعیین می‌کنند، وداع تلخ با جام داشته باشند و خیلی زود به کشورشان بازگردند و آن‌ها انتظار دارند سرمربی کهنه کار تیم ملی دست به کاری بزرگ زده و با عبور از تیم ملی آمریکا، برای نخستین بار جشن صعود به دور حذفی را به ایرانیان هدیه بدهد.

به این ترتیب باید اذعان داشت که سرمربی پرتغالی کشورمان مسئولیت دشواری در این بازی مهم و در مقابل بیش از ۸۰ میلیون ایرانی فوتبالدوست، احساسی، اغلب نتیجه گرا و البته متعصب و حامی همیشگی تیم ملی دارد.

به امید پیروزی برابری تیم ملی آمریکا، ماندن در جام، خلق شگفتی‌های بزرگ، بازی درخشان و آقایی در سطح فوتبال دنیا.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha