مدیرعامل صندوق پژوهش: متعهد به تضمین سرمایه گذاری صنایع  البرز هستیم

کرج – ایرنا – مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان البرز گفت: صندوق البرز در برخی موارد می‌تواند اصل سرمایه‌گذاری توسط صنایع را تضمین کند؛ در این صورت ریسک صنایع برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های نوآورانه از بین خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا باباخان روز سه شنبه در نشست با با اعضای هیات مدیره و مدیرعامل واحدهای منتخب تولیدی شهرک صنعتی هشتگرد استان البرز برگزار شد به تشریح انواع خدمات تخصصی صندوق البرز پرداخت و افزود: این صندوق به عنوان یک نهاد مالی، خدمات تخصصی با سرعت و دقت بالا را به انواع مخاطبان خود ارائه می‌دهد.

وی انواع خدمات به طیف‌های گوناگون مخاطبان صندوق البرز را برشمرد و بیان داشت: صنایع بزرگ استان یکی از انواع مخاطبان صندوق البرز هستند و ما با چند خدمت مختلف می‌توانیم در کنار صنعت استان قرار بگیریم.

مدیرعامل صندوق البرز با بیان اینکه صندوق البرز با آنکه غیردولتی است اما مصوبه هیات وزیران و قانون جهش تولید دانش‌بنیان را پشتوانه فعالیت خود دارد، گفت: به پشتوانه همین قوانین صندوق البرز اقدام به صدور انواع ضمانت‌نامه می کند.

وی ادامه داد: ضمانت‌نامه های صندوق البرز با تخفیف ۵۰ درصدی در کارمزد و ودیعه، امکان تبدیل ودیعه به کارمزد و تضمین چک و سفته به جای وثایق ملکی امکان مناسبی را برای صنایع فراهم کرده است.

باباخان گفت: با توجه به تیم کارشناسی متخصص و بررسی‌های دقیق ، قدرت ریسک پذیری صندوق البرز بالاست و به همین دلیل است که از مشتریان به جای وثیقه ملکی چک و سفته دریافت می‌کنیم.

مدیرعامل صندوق البرز با بیان اینکه اعتبارسنجی دارایی‌های نامشهود توسط صندوق البرز و برای اولین بار در کشور انجام می‌شود، تصریح کرد: در این نوع ارزیابی ۵۰ آیتم برای ارزش‌گذاری وجود دارد، از جمله تجربیات، دانش و خوش‌نامی اعضای هیئت مدیره که موجب افزایش حد اعتباری آنها می‌شود.

وی با بیان اینکه دومین خدمتی که می‌تواند برای صنعتگران جذاب باشد تسهیلات توسعه بازارِ لیزینگ و استصناع است، عنوان داشت: در این نوع خدمت اگر شرکت یا واحد صنعتی قصد خرید کالا، ماشین یا تجهیزاتی را دارد، صندوق البرز ۸۰ درصد قیمت آن تجهیز را تسهیلاتی با دوره بازپرداخت ۳۰ ماهه و ۶ ماه تنفس و با کارمزد ۱۰ درصد در اختیار صنعت خواهد گذاشت مشروط بر آنکه آن تجهیز یا کالا دانش‌بنیان باشد.

مدیرعامل صندوق البرز خدمت سوم را بحث تحقیق و توسعه دانست و گفت: تحقیق و توسعه صنایع منحصر در نیروی تحقیق و توسعه شرکت است، اما آیا همه ایده‌های نوآورانه در ذهن تیم تحقیق توسعه شرکت یا صنعت است؟ آیا این شرکت نمی‌تواند از ذهن و ایده دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کند؟

وی ادامه داد: صندوق البرز با آماده سازی و تجهیز مرکز نوآوری و شتابدهی صندوق البرز در این امر، بین دانشجو، تیم، ایده با صنعت و صنعتگر پیوند و زبان مشترک برقرار می‌کند و به حل مسائل نوآرانه صنعت اقدام می‌کند. با این اقدام تیم تحقیق و توسعه صنعت حذف نخواهد شد بلکه ارتباط بین آن با بازیگران بیرونی ترمیم و تقویت خواهد شد.

باباخان خدمت بعدی صندوق البرز به صنایع را مشارکت و سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش‌بنیان دانست و بیان داشت: ممکن است طرح و سوژه‌ای متناسب با زنجیره ارزش صنعتی وجود داشته باشد؛ صندوق البرز با غربال اولیه، طرح‌ها و سوژه‌ها را با صنعت به اشتراک خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: صندوق البرز هچنین می‌تواند بخشی از سرمایه‌گذاری را انجام دهد و با کمک شرکت بازرگانی خود به توسعه بازار و فروش محصول این سرمایه‌گذاری کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha