نخستین مرکز توسعه و تولیدی قراردادی ایران در استان البرز بهره برداری شد

کرج - ایرنا - نخستین مرکز توسعه و تولیدی قراردادی ایران توسط صندوق پژوهش و فناوری استان البرز روز سه شنبه با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا، نخستین مرکز توسعه و تولیدی قراردادی ایران با استقرار ۱۱ مرکز توسعه و تولید (CDMC) تخصصی در ۱۱ حوزه اصلی و مورد نیاز صنایع استان البرز و با هدف ایجاد پیوند میان دانشگاه و صنعت فعالیت خود را آغاز کرد.

ساختمان این مرکز که کار ساخت آن از ابتدای سال جاری آغاز شد، با هزینه ای بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال و در مساحت هفت هزار متر مربع ساخته شده است.

مرکز توسعه و تولید قراردادی که به اختصار ( CDMC) نامیده می‌شوند، مدلی موفق در سطح بین المللی برای ارتباط بین صنعت و دانش هستند که هدف اصلی آن ها عبارت است از کاهش هزینه‌های تحقیق و توسعه در صنایع، افزایش نوآوری در محصولات و فرآیندهای صنایع و تجاری‏سازی فناوری‏های جدید است.

۱۱ مرکز CDMC مستقر در این مرکز، در حوزه های صنعتیِ مختلف از قبیل غذایی، برق و الکترونیک، ساختمانی، شیمیایی، لوازم خانگی، صنایع خلاق و.... فعالیت خواهند داشت. تلاش دست اندرکاران این مجموعه و تمام گروه‌ها و نهادهایی که در پیشبرد و تسریع ساختمان مرکز هم‌‏آفرینی شهید سلیمانی همکاری داشته اند، ایجاد فضایی مناسب برای بهره برداری نخبگان و پژوهش‌گران کشور در جهت سربلندی نام جمهوری اسلامی ایران، همچون همیشه درعرصه های بین المللی است.

افتتاح و بهره برداری از این پروژه، گامی مهم در حمایت از شتابدهنده ها، استارت آپ ها و تجاری سازی ایده های فناورانه و نوآورانه خواهد بود.

در آیین بهره برداری از این مرکز علاوه بر معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رئیس جهاد دانشگاهی کشور و مسئولان ملی و استانی حضور دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha