۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۱۳
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84956924
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت ۲۲ هزار درخواست پایگاه تغذیه سالم در مدارس کشور

کرج - ایرنا - مدیرکل دفترسلامت و تندرستی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: تا کنون ۲۲ هزار درخواست برای راه اندازی پایگاه تغذیه سالم در مدارس کشور ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ اعظم گودرزی روز سه شنبه در گردهمایی قطبی روسای ادارات سلامت و تندستی کشور که به میزبانی استان البرز درمرکز رفاهی قلم کرج برگزار شد، افزود: پایگاه های تغذیه سالم در مدارس بر اساس ابلاغ وزارت آموزش وپرورش به منظور تامین بخشی از انرژی و مواد مغذی سالم مورد نیاز دانش آموزان تشکیل و فعال شده اند.

وی خاطرنشان کرد: حفظ سلامت دانش آموزان در مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است لذا رعایت همه موارد دستورالعمل ارسالی وزارتخانه در خصوص پایگاه تغذیه سالم ضروری است.

وی هدف از ایجاد پایگاه های تغذیه سالم را تامین بخشی از مکمل ها، مواد غذایی و ریزمغذی های مورد نیاز دانش آموزان در طول روز ذکر کرد.

گودرزی یادآورشد: کنترل و پیشگیری از تغذیه ناسالم در میان دانش آموزان، فرهنگسازی و آموزش در مصرف مواد غذایی ارزشمند ازدیگر اهداف این پایگاه هاست.

وی تصریح کرد: نظارت ستادی و وزارتی با محوریت پایگاه های تغذیه مدارس به منظور حفظ سلامت دانش آموزان یکی از اولویت های سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ حوزه سلامت و تندرستی این معاونت را تشکیل می دهد.

مدیرکل دفترسلامت و تندرستی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: دراین گردهمایی قطبی به سایر بخش های کاری حوزه سلامت از جمله ساماندهی مراقبین سلامت، جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی، تجهیزات اتاق بهداشت، بهداشت محیط مدارس ، ارزیابی و نظارت برشاخص های بهداشت مدارس پرداخته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha