۳ هزار پرستار در چهارمحال و بختیاری مشغول به خدمت‌رسانی هستند

شهرکرد-ایرنا-رییس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: افزون بر سه هزار نفر کادر پرستاری با احتساب پرستاران شاغل در بخش فوریت‌های پزشکی و شبکه‌های بهداشت در استان مشغول به خدمت‌رسانی به مردم هستند.

سید جلیل حسینی روز چهارشنبه به مناسب روز پرستار در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۲۳۱ نفر به عنوان کادر پرستار بیمارستانی شامل پرستاران اتاق عمل و هوشبری، پرستاران بخش، کمک پرستاران و بهیاران مشغول خدمت‌رسانی به هم استانی‌ها هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر پرستاران بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی، بیش از ۷۹۰ پرستار دیگر نیز در بخش‌های فوریت‌های پزشکی و شبکه‌های بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری مشغول به کار هستند.

حسینی تصریح کرد: کادر سه هزاری نفر پرستاران استان معادل یک سوم، جمعیت کل شاغلین در دانشگاه علوم پزشکی استان است که نقش مهمی در درمان، سلامت و بهداشت دارند.

وی در خصوص کمبود پرستار نیز اظهار داشت: کمبود پرستار یک موضوع کشوری است و در اُستان ما نیز وجود دارد و در چهارمحال و بختیاری به ازای هر تخت یک پرستار بخش در حال خدمت است که نسبت به میانگین کشوری، از وضعیت بهتری برخوردار است.

رییس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: به ازای هر تخت بیمارستانی در مجموع ۱.۳ کادر پرستاری شامل پرستار بخش و سایر پرستاران وجود دارد که این شاخص نیز کمی بیشتر از میانگین کشوری است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در ماه‌های گذشته تعدادی از پرستاران استان که از خانواده ایثارگران بودند مطابق مصوبه مجلس به استخدام دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد درآمدند.

قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در دولت سیزدهم اجرایی شد

حسینی در مورد مطالبات پرستاران گفت: یکی از برنامه‌های خوب دولت سیزدهم اجرای "قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری" است که به تازگی اجرا شده است و به‌صورت علی‌الحساب برای سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ بر اساس تعرفه خدمات پرستاری کارانه پرستاران پرداخت شد و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و بروز شود.

این مسوول دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد: تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در واقع ارزش‌گذاری خدماتی است که همکاران پرستار انجام می‌دهند و در همه‌گیری کرونا شاهد نقش مهم پرستاران در مقابله با ویروس کرونا و دفاع از سلامت جامعه بودیم.

وی یادآور شد: دغدغه تمام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی پیگیری پرداخت معوقات پرستاران اُستان است و ضمن توجه به توسعه زیرساخت‌های درمانی، تأمین اعتبارات مالی حوزه درمانی و پرستاری ضروری است.

به گزارش ایرنا، ۹ آذر مصادف با پنجم جمادی الاول ولادت حضرت زینب (س) روز پرستار است و امسال پنجم تا یازدهم آذرماه به عنوان هفته پرستار نامگذاری و شعار " ارتقای سلامت مردم ، بهبود کیفیت خدمات، رفع موانع خدمتی" برای امسال انتخاب شده است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha