استاندار کرمانشاه: پرستاران طلایه‌داران تندرستی و رزمندگان خط مقدم جهاد سلامت‌اند

کرمانشاه - ایرنا- استاندار کرمانشاه با تبریک سالروز میلاد پرستار دشت کربلا، حضرت زینب کبری«س» و روز پرستار، پرستاران را طلایه‌داران تندرستی و رزمندگان خط مقدم جهاد سلامت‌ توصیف کرد و از متولیان حوزه سلامت خواست که موجبات اقناع و خرسندی این قشر خدوم را فراهم آورند.

به گزارش ایرنا؛ در متن پیام «بهمن امیری‌مقدم» آمده است: پرستاران به عنوان طلایه‌داران تندرستی، رزمندگان خط مقدم جهاد سلامت‌اند. این قشر شریف و بی‌ادعا، مایه فخر و مباهات جامعه پزشکی هستند.

در ادامه پیام استاندار کرمانشاه خطاب به پرستاران آمده است: زحمات مخلصانه‌ای که جامعه پرستاری متحمل می‌شوند از دید مردم قدرشناس پنهان نیست و پرستاران جایگاهی والا در افکار عمومی دارند.

امیری مقدم اضافه کرد: عملکرد پرستاران شریف به ویژه در زمان شیوع بیماری کرونا برگ زرینی در تاریخ نظام سلامت است و مهربانی و فداکاری آن عزیزان در آن روزهای دشوار برای همیشه در اذهان مردم قدرشناس استان خواهد ماند.

وی تصریح کرد: اینجانب ضمن تبریک سالروز میلاد پرستار دشت کربلا، حضرت زینب کبری«س» و روز پرستار، از متولیان حوزه بهداشت و درمان کشور و استان می خواهم همه تلاش خود را برای پیگیری مطالبات بحق صنفی و رسیدگی مشفقانه به خواسته‌های پرستاران جهادگر بکار گیرند و موجبات اقناع و خرسندی این قشر خدوم را فراهم آورند.

به گزارش ایرنا؛ در استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت خدمات سلامت محور در ۲۶ بیمارستان ارایه می شود که از این تعداد ۱۸ بیمارستان دانشگاهی و هشت بیمارستان غیردانشگاهی شامل تامین اجتماعی، نظامی و خصوصی است.

در دانشگاه علوم پزشکی چهار هزار و ۵۶۰ نفر گروه پرستاری مشغول انجام وظیفه هستند که از این جمع سه هزار و ۳۱۳ نفر پرستار ،۷۰ بهیار ،۳۹۲ نفر کمک پرستار ،۴۳۳ نفر هوشبر و ۳۵۲ نفر کارشناس اتاق عمل هستند.

در بخش غیر دانشگاهی نیز یعنی بیمارستان های تامین اجتماعی، نظامی و خصوصی هزار و ۱۲۰ نفر گروه پرستاری در رده های ۷۰۰ نفر پرستار ،۶۴ بهیار ،۱۲۴ کمک پرستار ،۱۳۱ کارشناس اتاق عمل و ۱۰۵ نفر هوشبر اشتغال دارند.

تعداد تخت فعال دانشگاهی در استان کرمانشاه ۲ هزار و ۶۰۲ تخت و از نظر تناسب و شاخص ارایه خدمات در در دانشگاه کرمانشاه نسبت پرستار به تخت فعال ۱.۲۷ و گروه پرستاری ۱.۷۵ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha