۶۲ میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور به حوزه موادمخدر همدان اختصاص یافت

همدان- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: ۶۲ میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور به استان همدان (مرداد ماه امسال) برای حوزه مواد مخدر اختصاص یافت که امید می رود سازمان برنامه و بودجه این میزان اعتبار را به صورت ۱۰۰ درصدی اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمزه عبدکوند روز چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان افزود: همدان در حوزه مبارزه با مواد مخدر رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده همچنین کمیته مقابله، حقوقی و قضایی و کمیته شناسایی اموال قاچاقچیان این استان برای ۲ سال متوالی رتبه برتر کشور را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد معتادان متجاهر همدان تاکنون ساماندهی شدند اضافه کرد: ۱۰۰ درصد معتادان متجاهر با همکاری نهادهای مسئول تا پایان امسال ساماندهی می شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: در راستای پرداخت تسهیلات خود اشتغالی به بهبود یافتگان در هشت ماهه سال جاری هزار و ۳۰۰ نفر به بانک های عامل استان معرفی شدند که ۸۸۶ نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند و علاوه بر این، تسهیلاتی نیز از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) به بهبود یافتگان پرداخت شده است.

عبدکوند افزود: در راستای بکارگیری بهبودیافتگان در واحدهای تولیدی نیز ۴۳۰ نفر مشغول به کار شدند برای نمونه این افراد در کارگاه مروار بافی ملایر و شهرک صنایع غذایی بهار مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: در راستای ساماندهی و پذیرش معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۶ موجود در شهرستان های کبودرآهنگ و نهاوند یک هزار و ۸۴۰ نفر در این ۲ مرکز با دستور مرجع قضایی پذیرش شدند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان نیز گفت: مجموعه دادگستری مسئولیت ۲ کمیته حقوقی و شناسایی اموال قاچاقچیان را بر عهده دارد که کمیته حقوقی و قضایی با تلاش موثر اعضا رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

سید هادی مصطفوی افزود: کمیته حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در حوزه دستگیری محکومان متواری و زندانیان رای باز کارهای خوبی انجام داده است.

وی گفت: در کمیته شناسایی اموال قاچاقچیان مواد مخدر فرم های تهیه و به مجموعه قضایی و انتظامی ارسال شد تا رویه واحد در شناسایی اموال انجام و شاهد تعارض آرا و اقدامات نباشیم.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان از ساماندهی پارکینگ های پیش بینی شده برای خودروهای توقیفی برای قاچاقچیان خبر داد و گفت: همه خودروهای توقیفی در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر قرار می گیرد.

مصطفوی تاکید کرد: تنها رویکرد مقابله ای، دستگیری قاچاقچیان و صدور احکام سنگین در زمینه مقابله با پدیده موادمخدر کافی نیست بلکه باید نهادهای فرهنگی و اجتماعی نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز گفت: در راستای اجرای ماده ۱۵ مواد مخدر، معتادان باید به مراکز ترک اعتیاد دولتی، غیردولتی و مراکز کاهش آسیب مراجعه و یکسری خدمات را دریافت کنند.

رضا طهماسبی افزود: استان همدان دارای ۱۲۸ مرکز ترک اعتیاد خصوصی، هشت مرکز دولتی و چهار مرکز «دی.ای.سی» (کاهش آسیب) بوده و در این مراکز به معتادان خدمات ارائه می شود.

رییس کمیته درمان و حمایت های اجتماعی ادامه داد: ۲۸۰ معتاد متجاهر در مراکز ماده ۱۶ شهرستان کبودرآهنگ و نهاوند در هشت ماه امسال پذیرش شدند که داروی مورد نیاز این افراد طبق مصوبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی دانشگاه علوم پزشکی تامین شده است.

طهماسبی معضلات اصلی موادمخدر در برهه کنونی را افزایش گرایش به سمت مصرف مواد نو پدید، کاهش سن اعتیاد و افزایش زنان معتاد دانست و گفت: ابعاد بعدی اعتیاد مشکلات روانی، اجتماعی و اقتصادی حتی بعد از ترک مواد افیونی است با این اوصاف پوشش بیمه ای این افراد ضروری است.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران پنج‌شنبه ۶ مرداد۱۴۱ در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد، سفر پربرکت رییس جمهور ۲۴ هزار میلیارد تومان رهاورد برای استان همدان به همراه داشت که شامل ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های عمرانی، اقتصادی و خدماتی و پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش های مختلف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha