شرکتهای حمل و نقل شهرستان مرزی خواف ساماندهی شدند

مشهد- ایرنا- مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی گفت: شرکتهای حمل و نقل خواف با اجرای پروژه شهرک حمل و نقلی در این شهرستان مرزی، ساماندهی شده‌اند.

محمدرضا تازیکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرک حمل و نقل خواف در یک منطقه استراتژیک معدنی، در کنار خط ریلی ایران افغانستان و در کنار معادن سنگان دولتی و معاون بخش خصوصی واقع شده است.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون حدود ۷۲ شرکت حمل و نقل در شهرستان خواف فعال هستند که این شرکت‌ها در چند سال گذشته به دلیل نداشتن مجوزهای قانونی فعال نبودند، اما با فعال شدن شهرک حمل و نقلی، همه شرکتهای مربوطه برای اخذ مجوز و استقرار در این شهرک اقدام می کنند.

به گفته وی، تاکنون ۴۲ شرکت در شهرک حمل ونقلی خواف مستقر شده‌اند.

تازیکی اضافه کرد: شهرک مزبور نقش مهمی در تامین معیشت مردم در مناطق محروم و کم برخوردار دارد و هزینه های بارنامه از انحصار چند شرکت خارج و در اختیار سرمایه گذاران و مردم منطقه خواف قرار می گیرد.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی ادامه داد: ساخت شهرک حمل و نقل خواف از سالها قبل در دستور این سازمان بود، اما در ۲ سال اخیر به دلیل مشکلات مجوز متوقف شده بود که با پیگیریهای صورت گرفته و اخذ مجوزات لازم، این شهرک در چند مرحله مورد بهره برداری قرار می گیرد.

۳۲۰ شرکت حمل و نقل بار داخلی در استان خراسان رضوی فعال هستند و طی سال گذشته بیش از ۳۱ میلیون و ۱۱۶ هزار تن کالا در حوزه حمل و نقل جاده ای داخلی در استان جا به جا شده اند.

۴۰ هزار راننده و ۳۰ هزار دستگاه کامیون با متوسط عمر ۲۱ سال بر اساس خدمات ارائه شده در قالب کارت سوخت ناوگان سنگین در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha